زنجان؛

كاهش 15 درصدی تخلفات اضافه تناژ

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت : با متخلفین اضافه تناژ به شدت برخورد می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ایرج دست نشان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: در 9ماهه امسال 785(هفتصد و هشتادو پنج )  فقره تخلف اضافه تناژ کالا درمحورهای مواصلاتی استان زنجان گزارش شده است كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 15 درصد كاهش را نشان مي‌دهد.
وی تصریح کرد: با توجه به اينكه حفظ و نگهداری  از زيرساخت های حمل و نقل از وظايف اصلی اداراه كل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان  است، نظارت و كنترل اوزان كاميون های حامل بار با همكاری پليس راه انجام مي شود.
دست نشان افزود: كاميون هايی كه بار اضافه بر تناژ تعيين شده حمل می كنند توسط پليس راه متوقف و گزارش مقدار اضافه بار و مسافت حمل شده، برای بررسی و تصميم گيری در زمينه راننده متخلف به اين اداره كل اعلام مي شود.
 وی اظهارکرد : پس از بررسی، چنانچه راننده برای نخستين بار مرتكب اين تخلف شده باشد بر حسب ميزان اضافه بار و مسافت طی شده جريمه خسارت وارده بر جاده را تا پايان مسير پرداخت خواهد كردو  چنانچه تخلف برای بار دوم و سوم تكرار شود جرائم به صورت تساعدی و با مبالغ سنگين تعيين و در صورت لزوم با همكاری پليس راه برای تخليه بار وسيله نقليه اقدام خواهد شد.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان خاطرنشان کرد: همچنین علاوه بر جرائم فوق،  اخذ تعهد محضری مبني بر عدم تكرار اين تخلفات و در صورت تخطی ابطال كارت هوشمند و ممانعت از فعاليت در اين زمينه از ديگر موازين قانونی تعيين شده برای اين متخلفين خواهد بود.


انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.