طرح تحول نظام سلامت مسیر پیشرفت علوم پزشکی را هموار می‌کند

رییس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی عنوان کرد: طرح تحول نظام سلامت باعث افزایش تجهیزات پزشکی و ساختمان‌های بیمارستانی می‌شود.

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در افتتاحیه تخت های بخش آی سی یو بیمارستان لقمان حکیم که صبح امروز برگزار شد با بیان اینکه ارتقای سلامت یک مسیر پر پیچ و خم و پردغدغه است، گفت: ما باید مردم و بالاخص خیرین را در این کار سهیم و شریک کنیم و به عنوان یک پرستار و پزشک در این راستا کمک کنیم.

وی با بیان اینکه در این راستا احتیاج به حضور مردم است، تاکید کرد: ما باید برای این کار یک فضای خوب و مناسبی ایجاد کنیم و بیمارستان ها و تجهیزات بیمارستانی با تلاش ما در حال فعالیت هستند.

پیوندی بیان کرد: نیروهای ما توانایی و پتانسیل هایی دارند که باید از آن ها برای بهبود سلامت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت با تلاش در دولت یازدهم در حال اجرا است، افزود: سهم ما در این تحول کم بوده و بیمه ها نیز ناکارآمد بوده اند و باعث بروز مشکلات در طرح تحول سلامت شده اند. 

وی ادامه داد: این طرح با وجود تمام مشکلات و دغدغه هایی که داشته است با حمایت های صورت گرفته دنبال می شود.

رییس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه طرح تحول سلامت تا قبل از اردیبهشت سال 93 با افتتاح 200 تخت همراه بوده است، تاکید کرد: از سال 93 تاکنون این تعداد به 2 برابر افزایش یافته است.

رضایی با بیان اینکه در سال قبل 738 مورد عمل ارتوپدی صورت گرفته بیان کرد: در سال 94 در بخش زنان 651 مورد، جراحی عمومی 3 هزارو 272 مورد، جراحی گوش و حلق و بینی هزارو 809 مورد، جراحی مغز و اعصاب  هزارو 578 نفر  عمل انجام شده است.

وی ادامه داد:در سال 95 تعداد عمل ها در بخش جراحی زنان 575 مورد، جراحی عمومی 2 هزارو 804 مورد، ارتوپدی هزارو 112 مورد، گوش و حلق و بینی هزار و 536 مورد و جراحی  مغز و اعصاب هزارو 370 مورد رسیده است.

رضایی با بیان اینکه 322 مورد سزارین در سال 94 و 335 مورد در امسال انجام شده است تاکید کرد: 204 مورد زایمان طبیعی در سال 94 و 239 مورد در سال 95 صورت گرفته است.

وی بیان کرد: 83 هزار و 762 مورد در سال 94 و 65 هزارو 830 نفر به بخش های داخلی، جراحی، اطفال، مسمومین و زنان  اورژانس مراجعه کردند.

رضایی با بیان اینکه مدیریت منابع با همکاری وزارت بهداشت انجام می شود، تصریح کرد: باید از توانمندی های کادر پرستاری در این بیمارستان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه شش میلیارد تومان از بیمه ها طلب داریم، تاکید کرد: از فروردین ماه امسال بیمه ها هیچ پرداختی نداشتند.

ریس بیمارستان لقمان در پایان بیان کرد: امیدواریم بیمه ها جهت پرداختی تلاش کند تا با این کار بتوانیم مشکلات پرستاران را حل کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار