یزد؛

برگزاری نخستین جلسه کمیته برنامه‌ریزی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

نخستین جلسه کمیته برنامه‌ریزی هفتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛رقیه دوست فاطمی‌ها مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و دبیر جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد گفت: با تلاش و همت همه همکاران کتابخانه‌ها و ستاد اداره کل، ششمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در یزد با زیبایی و شکوه خاصی برگزار شد.
دوست فاطمی‌ها افزود: در سال 95 بیش از 5 هزار نفر از مردم کتاب‌خوان و فرهنگ دوست استان، در قالب سه بخش مسابقه کتابخوانی ویژه کودکان، بزرگسالان و خانواده‌ها در این جشنواره شرکت کردند که نفرات برگزیده استانی این جشنواره نیز در سالروز میلاد باسعادت حضرت امام رضا(ع) در ویژه برنامه‌ای استانی موردتقدیر قرار گرفتند.

دوست فاطمی‌ها، بر اجرای برنامه‌های خلاقانه به منظور معرفی هرچه بیشتر جشنواره کتابخوانی رضوی و ترغیب مردم برای شرکت در هفتمین دوره آن تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد شاهد برگزار جشنواره‌اي پر رونق‌تر از دوره قبل باشیم.

در ادامه این جلسه مهدیه‌السادات حسینی مطلق، کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد به تشریح بخشنامه برگزاری هفتمین دوره جشنواره كتابخواني رضوي از سوي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي کشور پرداخت.

به گفته وی، تشكيل ستاد جشنواره با حضور اعضای مرتبط در استان، برگزاري جلسات مشترك با نهادها و دستگاه‌ها، بانك‌ها و ساير حوزه‌ها در سطح مديران ارشد برای به جلب نظر، همكاری و مشاركت مادی آنها، طرح موضوع برگزاری هفتمین دوره جشنواره در نخستين جلسه شورای فرهنگ عمومی استان و توجه ويژه به ظرفيت عظيم مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علميه برای برگزاری موفق و پرشور جشنواره، از مهم‌ترین محورهای این بخشنامه است.

در بخشنامه برگزاری هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی که به امضای علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور رسیده است، همچنین بر استفاده از فرصت خلاقيت همكاران عزيز كتابدار يا اعضاي محترم كتابخانه‌ها در شيوه‌های اطلاع رسانی و جلب مشاركت در جشنواره، استفاده از ظرفيت گروه‌هاي فعال و تشكل‌های مردم نهاد مروّج كتابخوانی در سراسر استان و استفاده از فرصت رسانه‌هاي جمعي نظير صدا و سيما، روزنامه‌ها و سايت‌های استانی برای اطلاع‌رسانی جشنواره، تأکید شده است.

 این جلسه با حضور کارشناسان ستادی و رؤسای اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های استان یزد برگزار شد.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار