توضیحات شمخانی درباره علت سفرش به دمشق

دبیر شورای عالی امنیت ملی در خصوص اهداف سفرش به دمشق گفت: این سفر برای هماهنگی و همکاری بین ایران، سوریه و روسیه انجام شده است.

توضیحات شمخانی درباره علت سفرش به دمشقبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان و نماینده مقام معظم رهبری برای دیدار و گفت‌وگو با بشار اسد رئیس‌جمهور و مقامات امنیتی و سیاسی سوریه ظهر امروز (یکشنبه) وارد دمشق پایتخت این کشور شد.

شمخانی در بدو ورود به فرودگاه دمشق در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگاران هدف از این سفر را تداوم رایزنی‌های نزدیک بین مسئولان عالی دو کشور برای ارتقای سطح هماهنگی و همکاری مشترک بین سه کشور ایران، سوریه و روسیه در مبارزه با تروریسم عنوان کرد.

مقام عالی هماهنگ‌کننده اقدامات سیاسی، نظامی و امنیتی بین ایران، سوریه و روسیه افزود: 5 سال مقاومت پیروز دولت و مردم سوریه در برابر تروریسم تکفیری و حامیان آنها نشان داد که اراده ملت‌ها با سلاح ارعاب و تحریم و تروریسم قابل تغییر نیست.

شمخانی بازپس‌گیری حلب را نقطه عطفی در تحولات میدانی بحران سوریه عنوان کرد و اظهار داشت: همزمان با افزایش هماهنگی‌های نظامی برای مقابله با تروریسم تکفیری، فعال‌سازی بیش از پیش ظرفیت‌های سیاسی برای دستیابی به راهکاری فراگیر به منظور حفاظت از آتش‌بس و آغاز گفت‌وگوی معارضین مسلح با دولت سوریه الزامی است.

وی رویکرد غیرسازنده برخی کشورهای غربی و منطقه‌ای به بحران سوریه را در افزایش تنش‌های سیاسی و نظامی تاثیرگذار دانست و گفت: تنها مرجع تعیین آینده سیاسی سوریه، مردم این کشور هستند و تجربه 5 سال گذشته نشان داد که نمی‌توان با استفاده ابزاری از تروریسم، لشکرکشی نظامی و اشغال غیرقانونی، اراده خارجی را به مردم این کشور تحمیل کرد.

حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه نیز در این سفر علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی را همراهی می‌کند.

گفته می‌شود که این سفر سه روزه خواهد بود.

این سفر یک هفته پس از سفر ولید المعلم وزیر خارجه و علی مملوک رئیس دفتر امنیت ملی سوریه به تهران  انجام می‌شود.

پیش از شمخانی، علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز طی چند روز گذشته به دمشق سفر و با بشار اسد و دیگر مقامات سوریه دیدار کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار