مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: 13 بهمن جشن کمک به دانش آموزان استثنایی در فارس برگزار می‌ شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمید‌رضا آذری مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: این انجمن با توجه به تمام مشکلات دانش‌آموزان استثنایی توسط  تعدادی از مسئولان آموزش و پرورش فارس و جمعی از خیران و اولیاء دانش‌آموزان استثنائی در قالب یک تشکل غیردولتی راه ‌اندازی شده است.

آذری افزود: با هدف کمک به تامین هزینه ‌های تحصیل دانش‌آموزان استثنائی، 13 بهمن ماه مراسمی مانند جشن عاطفه‌ ها، تنها در استان فارس و ویژه کمک به دانش‌آموزان استثنائی برگزار می ‌شود.

وی ادامه داد: استان فارس 800 هزار دانش‌آموز دارد که حدود 12 هزار نفر از آنان در مدارس استثنائی تحصیل می ‌کنند.

آذری خاطر نشان کرد: در استان فارس 149 مدرسه غیردولتی و 10 مدرسه دولتی ویژه دانش‌آموزان استثنائی وجود دارد و به واسطه هزینه‌ های سرانه بالا، دسترسی محدود و مشکلات مختلف، تمام دانش‌ آموزان استثنائی امکان تحصیل را پیدا نمی‌ کنند.

او با بیان اینکه سرانه مورد نیاز برای دانش‌آموزان استثنائی چندین برابر یک دانش‌آموز عادی است، گفت: دانش‌آموزان استثنائی برای آموزش نیازمند وسائل کمک آموزشی خاص، تجهیزات توانبخشی، معلمان و کادرآموزشی متخصص و فضای آموزشی متناسب هستند.

آذری همچنین با اشاره به اینکه هزینه جابه‌جایی دانش‌آموزان استثنائی در مقایسه با دانش‌آموزان عدی بیش از 3 برابر است، تصریح کرد: یک دانش‌آموز اوتیسمی باید سالانه حدود 6 میلیون تومان شهریه بپردازد و این در حالی است این هزینه کفاف تمام هزینه‌های آموزش، تربیت و توانبخشی او را نمی‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: با کمک خیران استان می‌توان بخش زیادی از مشکلات دانش‌ آموزان استثنایی را برطرف کرد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار