آخرین تحولات میدانی سوریه؛

تسلط نیروهای سوری بر بلندی‌ "ضهر المسابی" در وادی بردی/ گزارش 6 مورد نقض آتش‌بس

ارتش سوریه بر بلندی "ضهرالمسابی" در وادی بردی در حومه دمشق مسلط شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد، ارتش سوریه پس از درگیری شدید با تروریست های جبهه النصره در بلندی "ضهر المسابی" در شمال غرب شهرک دیر مقرن در وادی بردی، بر این منطقه مسلط شد.

ارتش سوریه همچنین  بر بلندی های غربی وادی بردی که مشرف بر شهرک کفر زیت است، پس از به هلاکت رساندن شماری از عناصر تروریستی تسلط یافت.

پس از افزایش یافتن درگیری ها در محور شهرک های کفر زیت و برهلیا در منطقه وادی بردی، ارتش سوریه  یک تونل ارتباطی متعلق به تروریست های جبهه النصره را در بلندی "ضهره النحیله" و چنک تانک را در اطراف شهرک کفر زیت منهدم ساخت.

تروریست ها با نقض آتش‌بس در منطقه وادی بردی، برای دومین بار گروه اعزامی سوریه برای اصلاح شبکه آب در این منطقه را هدف قرار دادند و مانع ورود آنها شدند.

به گفته مسلحان سوری، درگیری میان گروه ارتش آزاد سوریه و تروریست های داعش در محورهای مختلف منطقه قلمون شرقی افزایش یافته است. در این درگیری ها شماری از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند.

در حومه حمص ارتش سوریه  نیز در عملیاتی، مراکز تجمع تروریست های داعش را در منطقه تیفور  در حومه شرقی حمص هدف قرار داد و شماری از عناصر تروریستی را به هلاکت رساند. نیروهای ارتش سوریه همچنین با سلاح های متوسط و سنگین، مواضع تروریست ها را در شرق بلندی های  تیاس و شمال و شرق محطه الرابعه هدف قرار داد.

همچنین خبرهایی مبنی بر توافق برخی گروه های مسلح برای تشکیل یک گروه واحد با عنوان " شورای فرماندهی آزادی سوریه" و تشکیل هیئت نظامی متشکل از سرکرده این گروه ها منتشر شده است.

به گزارش مرکز روسی حمیمیم، تروریست ها در 24 ساعت گذشته 6 بار آتش بس را در سوریه نقض کرده اند.

در بیانیه این مرکز وابسته به وزارت دفاع روسیه آمده است: گروه ترکیه ای مرکز حمیمیم 18 مورد نقض آتش بس از سوی تروریست ها در 24 ساعت گذشته ثبت کرده است.

این مرکز همچنین اعلام کرد: با پیوستن دو شهرک دیگر از استان لاذقیه به طرح آتش بس در سوریه  تعداد کل مناطق و شهرک هایی که به این طرح پیوسته اند به 1095 منطقه رسید و تعداد کل گروه های مسلحی که به این طرح پیوسته اند 104 گروه است.




انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۰ دی ۱۳۹۵
آفرین خوشم میاد حرفه ای شدن رزمندگان سوریه
آخرین اخبار