اهواز؛

واکسیناسیون ماهشهری ها علیه سرخک

رییس مرکز بهداشت خوزستان از واکسیناسیون 80 هزار نفر اهالی ماهشهر علیه بیماری سرخک و مهار این بیماری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر شکراله سلمان‌زاده در خصوص چگونگی شیوع بیماری سرخک در ماهشهر اظهار داشت: ماه گذشته یکی از زوار اربعین حسینی، در کشور عراق مبتلا به بیماری سرخک شد و پس از بازگشت به کشور ایران و شهر خود ماهشهر، این بیماری به اطرافیان وی سرایت کرد.

وی افزود: در آذرماه 22 نفر از اهالی ماهشهر که عمدتا از اطرافیان و نزدیکان فردی بودند که در عراق مبتلا شده بود، به بیماری سرخک مبتلا شدند و بیشتر این افراد نیز جزو گروه‌های حساس بودند.

سلمان‌زاده تصریح کرد: شیوع بیماری سرخک تنها در شهرستان ماهشهر مشاهده شد و با توجه به این‌که این بیماری در سطح خفیفی افراد را مبتلا کرده بود،‌ هیچکدام از بیماران فوت نکردند و تمام افراد مبتلا به سرخک تحت درمان قرار گرفتند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده جهت مهار بیماری سرخک در ماهشهر اذعان داشت: در کمتر از یک هفته به 80 هزار نفر در شهرستان ماهشهر که جزو گروه حساس و عمدتا دانش‌آموز بودند واکسن سرخک تزریق شد و خوشبختانه اکنون بیماری سرخک کاملا مهار شده است.

وی خاطرنشان کرد: گروه حساس بیماری سرخک را افراد 9 ماهه تا 15 ساله تشکیل می‌دهد؛ در این شرایط جهت جلوگیری از اپیدمی سرخک، بخشی از مردم ماهشهر که عمدتا شامل دانش‌آموزان بودند، واکسینه شدند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.