در پشت پرده فعالیت‌های داماد ترامپ چه می‌گذرد؟

پایگاه اینترنتی جروزالم پست در مطلبی به بررسی فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی پشت پرده داماد یهودی دونالد ترامپ پرداخت.

پشت پرده فعالیتهای به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی جروزالم پست در مطلبی نوشت: مقامات تیم انتقال دونالد ترامپ به دولت اوباما اعلام کرده اند که مسائل مربوط به سیاست خارجی که مرتبط با دولت ترامپ است باید به اطلاع "جارد کوشنر"، داماد یهودی ترامپ برسد. این بخشی از گزارش روز یکشنبه روزنامه نیویورک تایمز درباره قدرت نفوذ داماد ترامپ در دولت جدید آمریکا بود.

نیویورک تایمز در مقاله روز یکشنبه با اشاره به نفوذ جارد کوشنر آورده است: جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ یک شرکت مطرح حقوقی در واشنگتن به نام "ویلمر هال" را به خدمت گرفته است تا او را برای ورود به کاخ سفید و رویارویی با قوانین اخلاق فدرال راهنمایی کند. وی همچنین درصدد آن است با کمک این شرکت حقوقی موقعیت خود را به عنوان یکی از مشاوران رئیس جمهور منتخب تثبیت کند.

این روزنامه در گزارش خود کوشنر را فردی نزدیک به تیم انتقال دونالد ترامپ معرفی کرده است. مرد 36 ساله ای که برای ورود به عرصه سیاست خارجی دولت ترامپ تلاش می کند. تشدید اختلافات پکن و واشنگتن پس از تماس تلفنی ترامپ با رئیس جمهور تایوان با تدبیر کوشنر و تیم امنیت ملی دونالد ترامپ کنترل شد. بسیاری از رسانه ها اعلام کرده اند تدبیر هوشمندانه کوشنر ریشه در روابط تجاری وی داشته است. همزمان با بالا گرفتن اختلافات چین و آمریکا در ماه دسامبر، کوشنر مذاکرات اقتصادی را با گروه بیمه "آنهانگ" چین آغاز کرده بود و هرگونه اختلافی می توانست روند مذاکرات را به بن بست برساند.

این در حالی است که شرکت حقوقی "ویلمر هال" اعلام کرد کوشنر تمام تلاشش را برای آزاد کردن خود از تعاملات اقتصادی خانواده ترامپ آغاز کرده است. او در نظر دارد با کاهش فعالیتهای اقتصادی خود در راستای اجرای قوانین اخلاق فدرال قدم بردارد.

نیویورک تایمز در پایان گزارش خود آورده است: کوشنر داماد یهودی-ارتدکس دونالد ترامپ نه تنها نقش پررنگی در تعاملات واشنگتن- تل‌آویو و مذاکرات صلح در خاورمیانه خواهد داشت بلکه با نزدیک شدن به لابی صهیونیست وام های متعددی از بانک "هاپوعالیم" (Bank Hapoalim)، بزرگترین بانک اسرائیل دریافت کرده است. 

یادآور می شود پرونده این بانک به دلیل فرار مالیاتی در وزارت دادگستری آمریکا در جریان است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار