آیت‌الله هاشمی رفسنجانی امیرکبیر ثانی بود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مهم‌ترین توصیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به این دانشگاه، ایشان را امیرکبیر ثانی نامید.

حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به یکی از مهمترین توصیه‌های مرحوم هاشمی رفسنجانی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توصیه‌های زیادی را به ما داشتند اما در خاطرم هست که یکبار فرمودند ما همواره باید رهبری را پشتیبانی کنیم. ایشان فرمودند حتی جایی که بین نظر خود و رهبری فاصله است، نظر رهبری را ترجیح می‌دهم.

میرزاده ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی با اینکه ممکن است در بسیاری از مسائل تحلیل مشخصی داشته باشند، اما همواره از فرمایشات رهبری پیروی، پشتیبان و اطاعت می‌کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به توصیه‌های دیگر ایشان بیان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در حوزه توسعه علمی، پژوهشی و اثر بخشی این دانشگاه و آینده نگری برای دانشگاه در افق 1404 و سرنوشت آینده دانشگاه برای حل مشکلات اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور توصیه‌های فراوانی داشتند.

وی اعلام کرد: به طور مرتب در جلساتی که با رفسنجانی داشتیم ایشان نظرات خود را اعلام می‌کردند و ما بر اساس این نظارت از ایشان مشق می‌گرفتیم.

میرزاده اظهار داشت: به عنوان یک شاگرد در مسئولیت‌های مختلف 37 سال در خدمت ایشان بودم و به این شاگردی افتخار می‌کنم.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی یک قهرمان ملی بود، عنوان کرد: این روحانی مجاهد در گردنه‌های مختلف تاریخ ایران خطرات بزرگی را با سر پنجه تدبیرشان از سر ملت ایران رفع کردند. وی شخصیت کم نظیری در تاریخ معاصر بود و می‌توان نام ایشان را امیرکبیر ثانی گذاشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این خصوص گفت: آن کاری که امیرکبیر برای دارالفنون انجام داد و نتوانست به اتمام برساند، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی به پایان رسانده و خدمت بزرگی به توسعه علمی ایران کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار