محرومیت پنج میلیون و 500 هزار سوری از آب آشامیدنی

5 میلیون و 500 هزار تن از مردم دمشق و اطراف آن از دسترسی به آب آشامیدنی محروم هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه در کنفرانس خبری گفت: نزدیک به 5 میلیون و 500 هزار تن از ساکنین شهر دمشق واطراف آن بدلیل خسارات ناشی از درگیری هایی که از روز 22 دسامبر سال گذشته تاکنون در شهر وادی البردی ادامه داشته از دسترسی به آب آشامیدنی محروم بوده اند.

دوجاریک افزود که تیم فنی موسسات آب آشامیدنی سوریه به دلیل درگیری های جاری هنوز نتوانسته اند برای برآورد میزان خسارات به تاسیسات آبرسانی این شهر دسترسی پیدا کنند.
وی به نقل از مقامات دولت و هلال احمرسوریه اضافه کرد که از روز 22 دسامبر تاکنون بیش از 10 هزار مرد ، زن و کودک این شهر آواره شده اند.

دوجاریک افزود که گفت وگو ها بر سر چگونگی تعمیر تاسیسات آبرسانی این مناطق ادامه دارد و بار دیگر از همه طرف های درگیر در این شهر خواست تا زمانی که گفت وگو ها ادامه دارد اجازه دسترسی بلامانع و فوری مامورین فنی به این تاسیسات را بدهند.

وی در نهایت اظهار داشت: سازمان ملل وشرکای این نهاد بین المللی تاکنون موفق شده اند مایحتاج زمستانی از جمله پتو، کیسه خواب ،تشک، وسائل ولوازم آشپزخانه ای رادر اختیار آوارگان این درگیری ها بگذارند و تدابیری را جهت آمادگی برای کمک به آوارگان احتمالی آینده نیز بکار گیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار