لندن توافق یکطرفه در رابطه با حضور اتباع اروپایی در انگلیس را رد کرد

لندن حضور اتباع اروپایی در انگلیس بدون دریافت تضمین از سوی اتحادیه اروپا برای اتباع انگلیسی ساکن در این اتحادیه را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت کشور انگلیس در یادداشتی خطاب به کارزار مدنی موسوم به «3میلیون» که فرازهایی از آن در روزنامه گاردین منتشر شد اعلام کرد: توافق یکجانبه [در خصوص وضعیت اقامت اتباع اروپایی مقیم انگلیس] پیش از آغاز مذاکرات برکسیت سبب از بین رفتن قدرت چانه زنی ما در رابطه با وضعیت اتباع انگلیسی ساکن در سایر کشورهای اروپایی شده و انگلیس را بلافاصله در موضع ضعیف تری قرار می دهد.

این نامه که به امضاء «پیتر گرانت» مسئول بخش تردد آزاد وزارت کشور انگلیس رسیده است ، می افزاید: نخست وزیر انگلیس به صورت روشن اعلام کرده که خواهان حمایت از وضعیت اتباع اروپایی ساکن انگلیس است. اما چنانچه حق اتباع انگلیسی در سایر کشورهای اروپایی محافظت نشود ما نیز متقابلا قادر به حفظ شرایط نخواهیم بود.

گاردین در گزارشی روز دوشنبه نوشت: کارزار مدنی 3میلیون اواخر سال گذشته میلادی در نامه ای خطاب به «امبر راد» وزیر کشور انگلیس هشدار داد چنانچه وضعیت حضور اتباع اروپایی ساکن انگلیس مشخص نشود، این احتمال می رود که دست کم یک میلیون نفر پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با خطر اخراج مواجه شوند.

این روزنامه انگلیسی افزود: در این نامه اشاره شده است که خانواده های اروپایی نسبت به آینده وضعیت اقامتی شان در انگلیس نگران هستند، چرا که ممکن است حقوق آنها در قوانین انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا مورد توجه قرار نگیرد.

گاردین نوشت: «نیکلاس هتون» رئیس کارزار مدنی « 3میلیون» بیان داشت: این نامه خیلی ناراحت کننده است. فارغ از آنچه در مذاکرات رخ دهد، دولت انگلیس بایستی راهی برای تثبیت وضعیت اقامت اتباع اروپایی در انگلیس پیدا کند؛ اگر آنها این روند را آغاز نکنند ممکن است دیر شود.

این روزنامه انگلیسی به نقل از وی افزود: شمار تقاضا ها برای اخذ اقامت به شدت زیاد است و سیستم وزارت کشور انگلیس پاسخگو نیست. آنها به جای اینکه مشکل را حل کنند سرشان را در شن فرو برده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار