صرفه جویی در مصرف گاز مانعی برای باج‎خواهی ترکمنستان

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم به کمپین مردی صرفه جویی در مصرف سوخت پاسخ مثبت خواهند داد و با این روش، بدعهدی ترکمنستان را بی تاثیر می‎کنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان غلامعلی جعفرزاده امین آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، به موضوع قطع گاز وارداتی ترکمنستان به ایران اشاره و عنوان کرد: مشابه این اتفاق در سال 86 نیز رخ داد و ایران مجبور شد قیمت گاز وارداتی از ترکمنستان را با افزایش چند برابری پرداخت کند.

وی ادامه داد: تکرار این اتفاق نشانگر آن است که ترکمنستان نوعی زیاده خواهی را در پیش گرفته است و در شرایطی خاص به‌ویژه فصل سرما، چنین تصمیم‌هایی را اتخاذ می‌کند.

ایمن آبادی با بیان این که در سال 86 نباید به باج خواهی ترکمنستان پاسخ مثبت داده می‌شد، گفت: مردم ایران باید در این زمینه وارد عرصه شوند و با صرفه جویی در مصرف گاز به این زیاده خواهی پاسخ دهند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم به کمپین مردی صرفه جویی در مصرف سوخت پاسخ مثبت خواهند داد و با این روش، بدعهدی ترکمنستان را بی تاثیر می‎کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۰۱ ۲۱ دی ۱۳۹۵
با سلام يه سئوال دارم از باشگاه خبر نگاران اگه امكان پيگيري داريد پيگيري كنيد جوابشو به من بديد آيا هزينه گاز كشي از مناطق جنوبي ايران بيشتر است يا باج دادن به تركمنستان؟ و اينكه چرا ايران بزگترين توليد كننده گاز جهان بايد گاز وارد كنه چرا خط گاز توي كشور نا امني مثل پاكستان كشيده ميشه اما يك كشور مثل تركمنستان به خودش اجازه ميده ايران رو تحت فشار قرار بده و خط گاز از جنوب به شمال ايران كشيده نميشه؟ و چرا با اين بد عهدي ها باز ميخواهيم آب از همسايه هاي شمالي ايران بخريم كه اگه با اون آب بخوايم كشت و زرع انجام بديم سر بزنگاه آب رو بر روي محصولات كشاورزي قطع ميكنند؟؟؟؟؟
آخرین اخبار