یک نوجوان کانادایی که برای ملحق شدن به گروه تروریستی داعش ابراز علاقه کرده بود، به شش ماه حبس خانگی و دو سال تعلیق مراقبتی محکوم شد.

ژاپن: ناچاریم تدابیری را برای هشدار دادن به کره شمالی اتخاذ کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک نوجوان کانادایی که برای پیوستن به گروه تروریستی داعش ‌ابراز تمایل کرده بود، به حبس خانگی محکوم ‌شد. 

وزارت دادگستری کانادا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد‌ این نوجوان کانادایی که پیش از این ابراز علاقمندی کرده بود به گروه تروریستی داعش ملحق شود، روز دوشنبه در دادگاه مونترال به شش ماه حبس خانگی و دو سال تعلیق مراقبتی محکوم شد. 

 طبق حکمی که قاضی دادگاه صادر کرده است این نوجوان باید در کنار پدر و مادر خود زندگی کند، همواره یک دستبند الکترونیک داشته باشد، یک دوره آموزشی را سپری کند و از رایانه نیز استفاده نکند. ‌

‌این نوجوان هفده ساله که در شبکه‌های اجتماعی به ویژه توییتر بسیار فعال بود، سپتامبر گذشته به جرم خود اعتراف کرد. وی متهم شده بود ضمن ابراز تمایل به پیوستن به گروه داعش، ارتکاب اقدامات‌ جنایی را به نفع داعش یا تحت هدایت این گروه تبلیغ‌ کرده است. ‌

وی روز دوشنبه ضمن ابراز ندامت از رفتار و گفتار خود اشتباهاتش را ناشی از یک بحران هویت دانست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار