آبادان؛

برگزاری مجلس ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) در آبادان

مجلس ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) امروز با حضور پرشور مردم و مسئولان در مصلای نمازجمعه آبادان برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان در مجلس ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار امام و رهبری و از ارکان پیروزی انقلاب بود و پس از ارتحال امام (ره) به‌ عنوان سربازی فداکار و رهروی ثابت قدم بود.

وی اظهار داشت: آیت الله هاشمی یار دیرین امام و رهبری، خار چشم دشمنان و انسانی رئوف، مهربان، دلسوز و مردمی، انسانی تیزهوش، صادق و صبور بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: این بزرگمرد انقلاب در کسوت رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس مجلس خبرگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت داشت و سال ها در دوران دفاع مقدس به عنوان جانشین فرمانده کل قوا فعالیت کرد که ان شاءالله خدا بر درجات ایشان بیفزاید.

آیت الله حیدری تصریح کرد: این شخصیت مبارز و خستگی ناپذیر در تمامی عمر خود، برابر استکبار ایستاد و در زندان های طاغوت نیز بر این آرمان خود پافشاری کرد.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان نیز در این آیین گفت:تلاش و مبارزه برای تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران، از مهم ترین فعالیت های این مرد بزرگ در پرونده انقلاب است که برای همیشه تاریخ ماندگار می ماند.

وی اظهار داشت: هاشمی از سرمایه های انقلاب بود و آیین های ارتحال وی نیز باید محل اتحاد همه گروه ها و جناح های سیاسی باشد.

وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی جزو سابقون و مبارزان انقلاب اسلامی بود و پیش از پیروزی انقلاب نیز از سوی رژیم پهلوی مورد شکنجه قرار گرفت و حتی به مرز شهادت نیز رسید.

امام جمعه آبادان گفت:وی مورد اعتماد امام بود و در زمانی که امام در ایران نبود مجاهدت زیادی از سوی وی صورت گرفت و در سال های جنگ تحمیلی و پس از آن نیز، در سنگرهای مختلف مجاهدت کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی پور تصریح کرد:به رغم اختلاف نظرها و اختلافات، وی در مسیر ولایت بود و از استوانه های انقلاب بود که حق بزرگی بر گردن ایران دارد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلح نظام شامگاه یکشنبه نوزدهم دیماه در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.