اعزام چند فروند اف 35 برای اولین بار به خارج از خاک آمریکا

ارتش آمریکا برای نخستین بار چند فروند اف 35 را به خارج از خاک این کشور اعزام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ آمریکا ­برای نخستین بار، چند فروند هواپیمای جنگی فوق پیشرفته رادار گریز اف - 35 خود را به خارج از خاک خود اعزام کرد.

نیروی تفنگداران دریایی آمریکا روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد چند فروند از هواپیماهای اف 35 برای نیروهای آمریکایی مستقر در ژاپن اعزام شده است.

مدل طراحی شده هواپیمای اف 35 برای تفنگداران دریایی که می تواند بلافاصله از زمین برخاسته و به طور عمودی فرود آید ­از تابستان 2015 ­و مدل اصلی این هواپیما که مخصوص نیروی هوایی طراحی شده است، از تابستان 2016 عملیاتی شدند.

برنامه ساخت هواپیمای اف 35 پرهزینه ترین برنامه تسلیحاتی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با هزینه ای بالغ بر 400 میلیارد دلار به شمار می آید.

دونالد ترامپ نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اظهاراتی در ماه دسامبر گفته بود هزینه های ساخت این هواپیما از کنترل خارج شده است و او می خواهد­"از شرکت لاکهید مارتین (شرکت سازنده اف 35) تخفیف بگیرد."

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن؛ آن تعداد از هواپیماهای اف 35 که در حال حاضر از آنها استفاده می شوند، توانایی ها و ظرفیت های محدود دارند و هنوز به همه تسلیحاتی که می توانند استفاده کنند، مجهز نشده اند.

هواپیماهای اعزام شده به ژاپن قرار است در پایگاه تفنگداران دریایی آمریکا در ایواکانی در نزدیکی یاماگوچی در غرب ژاپن مستقر و جایگزین هواپیماهای اف -18 و هریر­ و نیز هواپیماهای مخصوص جنگ های الکترونیک موسوم به «ئی ای 6 بی پراولر­» شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار