شیراز؛

برگزاری دو سالانه اول اردیبهشت ماه جلالی

رئیس دانشگاه جهرم گفت: همایش دو سالانه "اول اردیبشهت ماه جلالی" همزمان با سالروز سعدی شیرازی برگزار می شود.


 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مسعود نادریان رئیس دانشگاه جهرم هدف از برگزاری این همایش را کشف استعدادهای ادبی و پرورشی و ایجاد انگیزه و آشنایی بیشتر دوستداران دانش و فرهنگ، سعدی شناسان، پژوهش گران جوان، دانشجویان و اساتید با مقام علمی سعدی و همچنین تشویق و ترغیب آنان به سمت پژوهش دانست.

نادریان با اشاره به اینکه این همایش به صورت یک روزه و در 3 بخش اساتید، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و دبیران و شرکت‌کنندگان آزاد برگزار می شود، افزود: دو کارگاه آموزشی با موضوع شرح و تحلیل اشعار عاشقانه‌ سعدی و  درون‌ مایه عشق در آثار سعدی در حاشیه این همایش برگزار می شود.

وی ادامه داد: محورهای این همایش تأثیرپذیری سعدی از شاعران پیش از خود ، دیدگاه های جامعه شناسی، روان شناسی، اخلاق و عرفان در آثار سعدی، سعدی و ادبیات معاصر، نسخه شناسی و تصحیح متون آثار سعدی، زندگی شاعر و شرایط اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، هنر شاعری سعدی و ویژگی های فرمالیستی، ساختاری، هرمونوتیک و زیباشناسی و  جهان بینی و فلسفه سعدی است.

رئیس دانشگاه جهرم تصریح کرد: علاقمندان می توانند آثار خود را تا ۲۵ اسفند ماه به نشانی جهرم، خیابان آزادگان، روبه روی قدمگاه، دانشکده ادبیات و یا به دبیرخانه اداره آموزش و پرورش جهرم ارسال کنند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار