توسعه آموزش های مهارتی مددجویان روستایی

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: به منظور توانمندسازی مددجویان کمیته امدادامام خمینی(ره) در روستاها، آموزش های مهارتی در راستای طرح امید اجتماعی توسعه می یابد.

توسعه آموزش های مهارتی مددجویان روستایی
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد لیراوی روز چهارشنبه در نشست با معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان بوشهر و رؤسای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناوه و دیلم در مرکز گناوه افزود: آموزش‌های مهارتی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد سبب پیشرفت و توسعه همه جانبه اقتصاد مقاومتی با بکارگیری سیاست‌های ابلاغی منویات مقام معظم رهبری در این راستا می‌شود.

وی گفت: براساس تفاهم‌نامه صورت گرفته بین کمیته‌امداد، امور بانوان استانداری و اداره‌کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر، مهارت‌های فنی‌ و حرفه‌ای به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان در روستاها آموزش داده می‌شود.

وی بیان کرد: آموزش‌های مهارتی به مددجویان کمیته امداد باعث توانمندسازی آنان در حرفه‌های گوناگون و دستیابی به شغلی پایدار و درآمدزا و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی می شود.

لیراوی افزود: تعداد زیادی از مددجویانی که آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای را فراگرفتند منجر به اشتغال و خودکفایی آنها شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر هم توانمندسازی و اشتغال مددجویان را اولویت مهم این نهاد عنوان کرد و گفت: اشتغال پایدار مددجوبان بستر و زمینه ساز مناسبی برای توانمندسازی خانوارهای زیر پوشش است.

صمد فرار افزود: آموزش فنی و حرفه ای گامی مهم برای ایجاد بستر لازم برای خودکفایی مددجویان است و نخستین گام برای توانمندی اقتصادی آنان اشتغال می باشد.

وی با اشاره به اینکه آموزش فنی و حرفه ای زمینه ساز اشتغال پایدار خانوارهای زیر پوشش است، گفت: مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره ) با فراگیری آموزش های مهارتی زمینه اشتغال خود را فراهم کرده و از این طریق می توان تعداد بسیاری را وارد بازار کار کرد.

فرار، خواستار توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته استان شد.

انتهای پیام/ ث

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.