اهواز؛

فروش بیش از 100تن ذرت در بورس

تالار بورس شاهد فروش 110 هزار تن ذرت کشاورزان خوزستانی بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان گفت: تاکنون حدود 110 هزار تن از محصول ذرت تولیدی کشاورزان خوزستانی در تالار بورس به فروش رسیده است.

هادی سلامات، اظهار کرد: تاکنون 251 هزار تن ذرت تر را بر اساس روش سپرده کالایی در خوزستان تحویل گرفته‌ایم که در حال حاضر 198 هزار تن آن به ذرت خشک تبدیل شده و از این میزان ذرت خشک، تا به امروز حدود 110 هزار تن در بورس به فروش رفته است.

وی با اشاره به این‌که محصول ذرت توسط شرکت‌های خصوصی و شرکت پشتیبانی امور دام استان خریداری شده است، افزود: قیمت خرید دولت 1036 ریال و قیمت متوسط خرید ذرت در بورس 710 تومان بوده است. پول محصول ظرف 48 ساعت توسط خریداران به حساب کشاورزان واریز می‌شود و مابه تفاوت نیز توسط شرکت پشتیبانی پرداخت خواهد شد که هم‌اکنون بخشی از وجه مابه تفاوت پرداخت شده و مایقی نیز با تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.

سلامات با بیان این‌که ذرت تحویل گرفته‌شده حداکثر 35 درصد رطوبت دارد که باید پس از خشک شدن رطوبت آن به 14 درصد برسد، تصریح کرد: ذرت تولیدی در کشور به دو روش بورسی شامل فیزیکی و گواهی سپرده کالایی در حال خریداری است که این محصول در استان به روش سپرده کالایی خریداری می‌شود.
وی با اشاره به این‌که برداشت ذرت از 26 آبان ماه در 6 شهرستان شوش، دزفول، اندیمشک، شوشتر، گتوند، بهبهان آغاز شد و تاکنون 95 درصد عملیات برداشت و تحویل محصول انجام شده است، عنوان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام استان برای تحویل ذرت کشاورزان 37 قرارداد به ارزش حدود 8 میلیارد تومان با 40 ایستگاه خشک‌کنی استان منعقد کرده است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.