همدان؛

ثبت نام بیش از یک هزار دانش آموز همدانی در المپیاد نانو

معاون آموزش متوسطه‌ آموزش و پرورش استان همدان از ثبت نام یک هزار و 32 دانش آموز همدانی خبرداد.

ثبت نام بیش از یک هزار دانش آموز همدانی در المپیاد نانو

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عباس احمدی مقیم با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و 32 دانش آموز همدانی توسط نهادهای ترویجی (پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی) استان در المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو، ثبت نام کرده اند افزود: هم اکنون از بین نهادهای ترویجی فناوری نانو استان، به ترتیب شهرهای نهاوند، قروه و تویسرکان بیشترین شرکت کننده را داشته‌اند.


وی ادامه داد: المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو با هدف شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزی و کمک به پایدارسازی جریان تربیت نیروی انسانی در زمینه‌ فناوری نانو برگزار خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان خاطر نشان کرد: پژوهش سرای شهرستان ملایر و پژوهش سرای ناحیه 2 همدان، تنها پژوهش سراهای دانش آموزی استان همدان هستند که به آزمایشگاه نانو مجهز است و فعالیت های نانو در آن انجام می شود.

احمدی مقیم تصریح کرد: آزمایشگاه شیمی، فیزیک، زمین شناسی، زیست شناسی و کارگاه های کار و فناوری پنج مرکز مستقر در پژوهش سراهای دانش آموزی استان همدان وجود دارد که در 2 پژوهش سرای ملایر و ناحیه 2 همدان همچنین علاوه بر این پنج مرکز، مرکز نانو تکنولوژی نیز در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 19 پژوهش سرای دانش آموزی در مناطق 19 گانه آموزشی استان همدان فعالیت میکند خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم در برنامه ششم توسعه، سایر پژوهش سراهای استان نیز به آزمایشگاه نانو تجهیز شوند.


وی گفت: تاکنون هفت دوره المپیاد دانش‌آموزی نانو در 2 مرحله به صورت برگزاری یک آزمون تئوری در سطح کشور و در مرحله دوم، برگزاری یک اردوی علمی برای برگزیدگان مرحله اول برگزار شده است و برگزیدگان نهایی با توجه به آزمون‌های مرحله دوم معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/ ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.