امارات کشته شدن دیپلمات‌هایش در افغانستان را تایید کرد

امارات متحده عربی کشته شدن پنج دیپلمات خود را در انفجار روز گذشته در قندهار افغانستان تایید کرد.

امارات کشته شدن دیپلمات‌هایش در افغانستان را تایید کرد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، به نقل از آسوشیتدپرس، امارات امروز (چهارشنبه) ضمن تایید خبر کشته شدن پنج دیپلمات خود را در انفجار روز گذشته در قندهار اعلام کرد که پرچم این کشور به احترام این پنج دیپلمات به مدت سه روز به حالت نیم افراشته در می آید.

شیخ محمد بن راشد المکتوم حاکم دبی، نخست وزیر و معاون رئیس امارات در توییتر نوشت: هیچ توجیه انسانی، اخلاقی و مذهبی برای این بمب گذاری و کشتار افرادی که هدفشان کمک به دیگران بود، وجود ندارد.

مقام های افغان پیشتر اعلام کرده بودند که در اثر انفجار بمب در رستورانی در شهر قندهار در شب گذشته (سه شنبه)، پنج نفر کشته و 12 نفر زخمی شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در این رستوران برخی از مقام های محلی و نیروهای امنیتی افغان نیز حضور داشتند.

رسانه های مختلف آمار متعددی را درباره قربانیان این حادثه منتشر کرده اند.

همایون عزیزی استاندار ولایت قندهار و 'جمعه محمد عبدالله الکعبی' سفیر امارات در افغانستان در زمره مجروحان این حادثه هستند.

گروه طالبان امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این بمب گذاری کار آن ها نبوده است. گروه مذکور رقابت های درون شهری را دلیل حمله سه شنبه شب دانست.

با اینکه در برخی اخبار منتشره اعلام شد که طالبان مسئولیت دو حمله دیگر روز سه شنبه در نزدیکی پارلمان افغانستان را که 30کشته و 80 مجروح بر جا گذاشت، به عهده گرفت است، قاری یوسف احمدی سخنگوی طالبان افغان در پیامی که به «نن‌تکی‌آسیا» مدعی شده است که طالبان افغان در این انفجار هیچ نقشی نداشته‌اند، بلکه این انفجار به دلیل اختلافات داخلی بین مقامات دولتی رخ داده است.  وی در پیام خود مدعی شد که طالبان افغان شب گذشته هیچ طرح عملیاتی برای شهر قندهار نداشته اند.

رویترز به نقل از مقامات افغان تعداد کشته‌های این انفجار را هفت نفر و شمار زخمی ها را نیز 18 نفر اعلام کرده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار