تبریز ؛

تولید 80 درصد کفش دست دوز کشور در تبریز

ششمین نشست کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه در تبریز برگزار شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛در این نشست اعضای جلسه به بررسی موضوع قاچاق کالا و روشهای مقابله با آن و همچنین چگونگی حمایت از تولیدات داخلی پرداختند .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان شرقی مبارزه با پدیده قاچاق کالا را از مصادیق عینی ایجاد نا امنی اقتصادی دانست و نقش اتحادیه های صنفی را در مقابله با آن مهم خواند.
نجاتی افزود: تا زمانی که اتحادیه ها در مبارزه با قاچاق کالا اهتمام جدی نداشته باشند، نتیجه لازم حاصل نمی شود ، چرا که هرگونه فرهنگ سازی در این بسترها، نیازمند همکاری اتحادیه ها و سازمان های اجرایی و مردم است.
رئیس اتحادیه کفاشان تبریز نیز در این نشست از ابتکار اتحادیه کفاشان در عرضه نکردن کفش های خارجی در مغازه ها خبر داد و گفت : براساس تصمیم صنوف این اتحادیه برخی از فروشندگان کفش تنها کفش ایرانی عرضه می کنند که این امر باعث تقویت تولید داخلی و مقابله با قاچاق کفش خارجی موثر خواهد شد.
جباریان‌فام به میزان تولید کفش دست دوز در استان اشاره کرد و گفت: بیش از 60 درصد کفش صنعتی و 80 درصد کفش دست دوز در تبریز تولید می‌شود و از این صنعت بیش از 140هزار نفر ارتزاق می کنند.
وی افزود : صنعت کفش تبریز به عنوان یک صنعت اشتغال زا با قدمت بسیار یکی از صنایع مهم و تاثیرگذار در عرصه اقتصاد و تجارت استان آذربایجان‌شرقی است وبا وجود مشکلات اقتصادی که گریبانگیر صنعتگران شده است، این صنعت در سایه تلاش، کوشش تولیدکنندگان و فعالان به عنوان یک برند مشهور در سطح کشور است.
رئیس اتحادیه کفاشان تبریز با اشاره به اینکه واردات بی‌رویه اجناس خارجی موجب تعطیلی برخی کارگاه‌های تولیدکفش شده افزود:در طی این سال ها 30 درصد از واحدهای تولیدی کفش در تبریز تعطیل شده و روز به روز بر این آمار افزوده می شود که اگر مسئولان نسبت به حمایت و ارایه تسهیلات مناسب در این بخش اقدام نکنند، آینده صنعت کفش تبریز نامشخص خواهد بود.
جباری فام نبود تنوع در تولیدات داخلی، فرسودگی ماشین آلات، شرکت های تخصصی در امر واردات و صادرات و نبود برندسازی برای کفش ایران و تبریز را از دیگر دلایل و عوامل رکود در صنعت کفش تبریز عنوان کرد .

اتمام خبر / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.