ثبت 10وقف جدید درسامانه کشوری

10 وقف جدید در ابرکوه ثبت سامانه کشوری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  سید محسن ابطحی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه گفت: در 9ماهه نخست امسال 10 وقف جدید این شهرستان در سامانه کشوری به ثبت رسیده است.

ابطحی افزود: این موقوفه ها شامل 6 قطعه زمین با وسعت 2هزار و 723مترمربع ، یک باغ به وسعت هشت هزار و 400مترمربع و سه باب منزل مسکونی به مساحت 924مترمربع است. 

وی با بیان اینکه در مجموع ارزش ریالی این موقوفه ها بیش از 17 میلیارد ریال برآورد شده ، افزود : در سه سال اخیر30 وقف جدید در سامانه اداره اوقاف و امور خیریه ثبت شده است. 

ابطحی با اشاره به اینکه خبرگزاری ها ، مطبوعات، روحانیت و اداره اوقاف و امور خیریه، ارکان مهم ترویج احیا و ارتقای جایگاه وقف در جامعه شده اند خاطرنشان کرد: ایجاد وقف های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه در چند سال اخیر، نشانگر بازگشت اعتماد مردم به وقف به عنوان یک عنصر فعال و گره گشا در حل بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه است.

این مسئول ، ترویج معارف دین به شیوه مدرن ، کمک به تسهیل ازدواج و مسکن جوانان ، ترویج فرهنگ قرآنی ، کمک به توانمند سازی مدارس و حوزه های علمیه و حوزه سلامت را از دیگر اهداف راه اندازی دفتر مشاوره وقف بیان کرد.

رئیس اوقاف و امور خیریه ابرکوه تعداد موقوفه در این شهرستان را یکهزار مورد عنوان کرد و اظهار داشت : 65درصد از این موقوفه ها مربوط به سیدالشهدا(ع)است که عمده درآمد آنها برای برپایی عزاداری امام حسین(ع) هزینه می شود .

شهرستان ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140کیلومتری جنوب غربی یزد واقع است.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار