مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) دامغان از اعطای وام مشاغل خانگی و خود اشتغالی به ۱۰۱ نفر از مددجویان تحت پوشش این کمیته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از دامغان ، حمیدرضا کشاورزیان مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) دامغان بیان اینکه از میان ۱۰۱ وام پرداخت شده به مددجویان کمیته امداد دامغان ۲۱ مورد به میزان ۱۴۹میلیون تومان تسهیلات خود اشتغالی و ۸۱ مورد با اعتبار یک میلیارد۳۰۰میلیون تومان اشتغال زایی بوده است گفت : تسهیلات اعطایی در قالب مشاغل خانگی و خود اشتغالی در بخش‌های صنفی، صنعتی، کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع دستی و خدمات بوده که به افراد مددجو و تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است.

وی افزود: کمیته امداد دامغان بابت هرکدام از طرح ها ناظر به خود دارد و به طرح های که وام در قالب مشاغل خانگی و خود اشتغالی پرداخت شده نظارت می کند همچنین گزارش این بازدیدها و راستی آزمایی ها به صورت مکتوب ارائه و در پرونده هریک از مددجویان و افراد تحت پوشش بایگانی می شود.

مدیرکمیته امداد دامغان با بیان اینکه در شهرهای دامغان و امیرآباد در مجموع دو هزار و ۵۰۰ نفر شامل یک هزار و ۲۵۰ خانوار تحت پوشش این سازمان قرار دارند، گفت: برای نخستین بار توسط مددجویان و افراد تحت پوشش محصولات غذایی ارگانیک در منزل تولید و به بازار شهرستان عرضه می شود.

کشاورزیان افزود: این محصولات تولیدی ارگانیک به صورت استاندارد و کاملا بهداشتی توسط مددجویان و افراد تحت پوشش، در کنار کارهای منزل و در وقت های مناسب تولید و در بازار مصرف به فروش می رسد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم همکاری بین مرکز آموزش علمی کاربردی حضرت رسول اکرم (ص)، مرکز آموزش فنی و حرفه ای برداران و خواهران دامغان با کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: این نهاد در زمینه اجرای طرح های خود اشتغالی و مشاغل خانگی آموزش های مهارت آموزی، پایدارسازی، کار آفرینی، بازاریابی، مهارت های دانش آموزی و کارورزی به افراد تحت پوشش ارائه می دهد.

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) دامغان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون به ۶۳۶ نفر از افراد تحت پوشش این نهاد برای ایجاد طرح های مشاغل خانگی و خود اشتغالی آموزش ارائه و مدرک مهارت آموزی دریافت کرده اند.

کشاورزیان با بیان اینکه این نهاد طی ۹ ماهه نخست سال جاری ۷۳ میلیون تومان به بخش آموزش اختصاص داده است، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) دامغان در بحث تعامل با کار آفرینان و در صورت به کارگیری و استفاده افراد مددجو و تحت پوشش در کارگاه های خود به مدت دوسال حق بیمه کار فرمایان را پرداخت می کند.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.