ساری،

مازندران، میزبان نخستین سمپوزیوم بین المللی گل های زینتی

نخستین سمپوزیوم و نمایشگاه بین المللی گل و گیاهان زینتی، اردیبهشت سال آینده به میزبانی مازندران در شهرستان رامسر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، پژمان آزادی معاون پژوهشی موسسه علوم باغبانی و رییس انجمن علمی گل و گیاهان زینتی کشور امروز در محل فرمانداری رامسر گفت: دراین سمپوزیوم ۲۵ نفر از محققان سرشناس بین المللی درحوزه گیاهان بومی که مطالعات بسیار خوبی در این زمینه انجام دادند شرکت خواهند داشت.

وی افزود: پیش بینی می شود در این سمپوزیوم که از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت برگزار می شود حدود۱۵۰ نفر شرکت کننده داشته باشیم، همچنین تورعلمی بازدید از گیاهان بومی منطقه نیز انجام می شود.

معاون پژوهشی موسسه علوم باغبانی و رییس انجمن علمی گل و گیاهان زینتی کشور گفت: از دیگرمزیت های این سمپوزیوم برگزاری همزمان نمایشگاه بین المللی گل و گیاهان زینتی در رامسر است که حوزه تخصصی را به تجارت و در نهایت صادرات متصل می کند.

آزادی افزود: مساحت فضای باز گل وگیاه درکشور 3 هزار هکتارکه سهم مازندران ۷۰۰هکتار معادل ۴۰ درصد کل کشور است و همچنین مساحت گلخانه ای در کشور ۲۷۰۰ هکتار است که در مازندران این میزان ۳۰۰هکتار معادل 10درصدمجموع کشوری است.

وی گفت: براساس پژوهش های صورت گرفته پتانسیل صادراتی ما در حوزه گل وگیاه بیش ازیک میلیارد دلار است که درحال حاضرسهم ما درصادرات ۴۰ تا ۴۵ میلیون دلار است و ما باید به بازار بزرگ کشورهای آسیای میانه بویژه روسیه ورود پیدا کنیم.

وی تعامل بین محققان و تولیدکنندگان گل وگیاه کشور و محققان بین المللی، تولید و صادرات انواع گیاهان زینتی، معرفی پتانسیل جهت برنامه ریزی و انجام تحقیقات دراین خصوص و حفظ و بهره برداری علمی از منابع ژنتیکی بومی کشور را ازمهمترین اهداف این سمپوزیوم بین المللی بیان کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار