قزوین؛

مراسم بزرگداشت "آیت الله هاشمی رفسنجانی"

مراسم بزرگداشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس فقید تشخیص مصلحت نظام با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور ، مسئولان و قشرهای مختلف مردم استان در مسجد محمد رسول الله قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ معاون پارلمانی رییس جمهور سخنران این مراسم ، از تشییع باشکوه آیت الله هاشمی به عنوان نماد وحدت در جمهوری اسلامی یاد کرد.

مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی

حسینعلی امیری گفت : همه اقشار مردم با سلایق سیاسی مختلف با شرکت در تشیع آیت الله هاشمی رفسنجانی برگ زرین دیگری به دفتر افتخارات جمهوری اسلامی ایران افزودند.

وی از آیت الله هاشمی رفسنجانی بعنوان مدیری مدبر ، مجاهدی نستوه و شخصیتی فراجناحی یاد کرد و گفت : وی در تمام برهه های حساس در خدمت انقلاب اسلامی بود.

معاون پارلمانی رییس جمهور، همگرایی ، وحدت و اعتدال را ازدیگر ویژگی های بارز رییس فقید تشخیص مصلحت نظام دانست و گفت: اهداف امام خمینی رحمت الله علیه ، آرمان های انقلاب اسلامی و تمکین از ولایت فقیه از اولویت‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی بود.

امیری با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی فراجناحی و از زمان خود جلوتر بود ، افزود : سلوک سیاسی وحدت و ایجاد انسجام و اعتدال از یادگاری های این شخصیت است.

 

وی گفت : آیت الله هاشمی نگاهی پدرانه به جمهوری اسلامی داشت و به شدت مراقب و مواظب بود تا تفرقه باعث آسیب رساندن به کشور نشود و ما هم باید با همدلی و همراهی و کنار گذاشتن اختلافات سیاسی در ایجاد وحدت که پیام او بود قدم برداریم.

معاون رییس جمهور گفت: آیت اله هاشمی رفسنجانی برای تحقق اهداف امام خمینی که همانا اعتلای اسلام و جامعه اسلامی بود سختی های فراوانی کشید و با نگاهی عالمانه ، آگاهانه و صبورانه در خدمت انقلاب بود.

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان بخشی از خاطرات دوران زندان آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت : این مجاهد نستوه از زندان به عنوان فرصتی برای تفسیر و تالیف کتاب و به ثمر رساندن انقلاب اسلامی بهره برد.

امیری افزود: از این شخصیت تالیف های زیادی از جمله کتاب تفسیر راهنما در بیست جلد به یادگار مانده است

امیری گفت : نقش هاشمی رفسنجانی در سازندگی و مدیریت بعد از به ثمر رساندن انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست.

مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی

وی افزود : داشتن سمت هایی مانند جانشینی فرماندهی کل قوا و فرماندهی جنگ در زمانی که همه دنیا بر علیه ایران بود نمونه ای از اعتماد امام خمینی به هوش و ذکاوت آیت الله هاشمی رفسنجانی بود.

امیری راه اندازی دانشگاه آزاد را یکی از دستاوردهای آیت الله هاشمی رفسنجانی دانست و گفت : در زمانی که نیروهای فکری ما برای تحصیل به خارج از کشور می رفتند و زمینه تحصیل برای همه فراهم نبود آیت الله هاشمی با تاسیس دانشگاه آزاد زمینه تحصیل همه فرزندان کشور را فراهم کرد.

وی ، پنج میلیون فارغ التحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی و ایجاد صد هزار شغل در این دانشگاه را نمونه ای از دستاوردهای این مجاهد نستوه دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار