امضاء تفاهم‌نامه بین آستان قدس رضوی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

آستان قدس رضوی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز با هدف توسعه و تقویت تعاملات علمی و پژوهشی در عرصه اقتصاد دانش بنیان، تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛حجه الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی امروز در جلسه امضاء این تفاهم نامه در تالار  ولایت حرم مطهر رضوی ،با بیان اینکه سرمایه حقیقی برای هر مجموعه‌ای فکر و اندیشه خلاقانه نیروهای انسانی است، گفت: خداوند متعال نعمات بسیاری به کشور ما عنایت کرده  است که یکی از مهمترین آن‌ها نیروی جوان، توانمند و با استعداد است  و مسئولان بایدبابرنامه‌ریزی، شرایط استفاده مطلوب از این ظرفیت‌ها را فراهم آورند

وی با تاکید بر اینکه امور فرهنگی و تببین معارف اسلامی در پرتو سیره رضوی اولویت اصلی آستان قدس رضوی است، تصریح کرد: موضوع زائر محوری و تسهیل شرایط تشرف زائران با هزینه کم و آسان و فراهم آوردن فضای زیارتی توام با آرامش، آسایش و معنویت یک موضوع بسیار حائز اهمیت از نظر آستان قدس رضوی است که اگر با پشتوانه علمی همراه باشد، به طور قطع خدمات مطلوب تری را در این عرصه می‌توان ارائه داد.

حجه الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه باید از فناوری‌های نوین برای حفظ ارتباط معنوی با زائران استفاده کرد، گفت: حفظ ارتباط با زائران قبل، حین و بعد از زیارت برای تعمیق معنویت در آنان بسیار مهم است و در این زمینه نیازمند اندیشه‌های نو و حرکت علمی هستیم.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان بر توسعه اقتصاد دانش بنیان به عنوان اساس اقتصاد مقاومتی در آستان قدس رضوی تاکیدکرد و افزود:  در راستای دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ساماندهی اقتصادی آستان قدس رضوی، ساماندهی بر اساس اقتصاد دانش بنیان برنامه ریزی شده است و در این زمینه اولویت اقدامات ما رفع مشکلات مردم و گره گشایی از مشکلات محرومان است.

وی گفت: امروز ورود به عرصه اقتصاد دانش بنیان برای کشور ما یک ضرورت اجتناب ناپذیر بوده و آستان قدس رضوی در ساماندهی اقتصادی، این نوع اقتصاد را در اولویت اقدامات خود قرار داده است.

حجه الاسلام و المسلمین رئیسی  با بیان اینکه یکی از اهداف ورود آستان قدس رضوی به حوزه اقتصاد دانش بنیان ایجاد زمینه‌های اشتغال جدید برای جوانان است، افزود: تلاش میکنیم شرایط اشتغال را در شرکت‌های تابعه آستان قدس با مطالعه و پشتوانه علمی و استفاده از نیروهای متخصص افزایش دهیم.


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری  نیز در این جلسه گفت:سرمایه حقیقی در اقتصاد دانش بنیان ،فکر و اندیشه انسان‌ها است.

سورنا ستاری با اشاره به تلاش کشورهای غربی برای جذب نخبگان و استعدادهای برتر کشورمان، افزود: امروز غرب از هر وسیله‌ای برای جذب جوانان با استعداد ما استفاده می‌کند و جای افسوس دارد که ما به گونه‌ای که شایسته این جوانان را مورد توجه قرار نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی با ورود به عرصه صنعت دانش بنیان می‌تواند پایگاهی را برای تبدیل ایده‌ها به محصول در مشهد مقدس ایجاد کند، گفت:هرچه در جذب مغزها و استعدادهای برتر موفق تر عمل کنیم به همان اندازه شاهدپیشرفت و توسعه بیشتری خواهیم بود.

در پایان این جلسه، تفاهم نامه همکاری مشترک میان آستان قدس رضوی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسط دکتر فرهاد رهبر؛ دبیر کارگروه اقتصادی آستان قدس رضوی و دکتر علی وطنی؛ معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضاء رسید.

بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد تا با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری زمینه عرضه و تقاضا علوم نوین و کاربردی در آستان قدس رضوی و شرکت‌ها تابعه ایجاد شود و در حوزه‌های علوم پزشکی، کشاورزی و تولیدات صنعتی تعاملات و همکاری‌ها توسعه و افزایش یابد.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.