سرمدی در جمع خبرنگاران:

برجام توافق بین ایران و آمریکا نیست که بخواهد یکطرفه در مورد آن تصمیم گیری کند

قائم مقام وزیر خارجه گفت: برجام توافق بین ایران و آمریکا نیست که یک طرف بخواهد درباره آن تصمیم بگیرد؛ بلکه توافق بین ایران و 6 کشور دیگر است.

برجام توافق بین ایران و آمریکا نیست که بخواهد یکطرفه در مورد آن تصمیم گیری کندبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امورخارجه در حاشیه مراسم ختم پدر حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران گفت: اصلی‌ترین خواسته‌های ایران که موضوع حق داشتن انرژی هسته‌ای بوده و سرمایه‌گذاری‌هایی که در این مدت انجام شده در توافق هسته ای تامین شده است.

سرمدی ادامه داد: تحریم های علیه ایران در همه حوزه ها رفع شده است؛ البته در حوزه بانکی همچنان بعضی مشکلات وجود دارد که به تدریج شاهد رفع آنها هستیم و امیدواریم به تدریج آن میزان بدعهدی که از آمریکا دیده می‌شود تمام شود و به بی‌فایده بودن این تلاش‌ها برسند و آن را کنار بگذارند.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات وزیر خارجه پیشنهادی ترامپ درباره برجام و ضرورت بازبینی در آن بیان کرد:  این توافق بین ایران و آمریکا نیست که یک طرف بخواهد درباره آن تصمیم بگیرد؛ بلکه توافق بین ایران و شش کشور دیگر است و مجموعه اتحادیه اروپا و سازمان ملل هم این توافق را مورد تایید قرار داده‌اند؛ بنابراین تکرار این مساله از سوی برخی شخصیت‌ها و مقامات آمریکایی جایگاهی ندارد.

معاون وزیر خارجه گفت: این دیدگاه آمریکا از هیچ نوع حمایت و مشروعیت بین‌المللی برخوردار نیست و من مطمئن هستم این افراد وقتی در قدرت قرار گیرند هیچ چاره‌ای ندارند جز اینکه با واقعیت‌ها کنار بیایند و تلاش‌شان را بر اجرای هر چه بهتر اجراش شدن برجام متمرکز کنند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره جواد ترک‌آبادی گزینه مطرح برای تصدی سفارت ایران در دمشق و معرفی وی به رئیس جمهور و تعیین و نهایی شدن سفیر جدید ایران در عمان با بیان اینکه این موضوع در حال طی کردن مراحل قانونی است، عنوان کرد: هیچ کدام نهایی نشده‌اند.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار