نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد؛

لزوم انجام اقدامی نو برای ورود قرآن به متن جامعه

باید در کنار فعالیت های سنتی، اقدامی نو و جدید برای ورود قرآن به متن جامعه انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، درجلسه شورای هماهنگی وگسترش فعالیتهای قرآنی آذربایجان غربی گفت: باید به دنبال ایده و روش های جدید برای بسط و گسترش فعالیت های قرآنی در جامعه باشیم و اتحادیه مؤسسه های قرآنی باید در این زمینه بیش از پیش تلاش کند.

وی اظهار داشت: باید به دنبال ایده و روش های جدید برای بسط و گسترش فعالیت های قرآنی در جامعه باشیم و اتحادیه مؤسسه های قرآنی باید در این زمینه بیش از پیش تلاش کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: باید در کنار فعالیت های سنتی، اقدامی نو و جدید برای ورود قرآن به متن جامعه و اثرگذاری بیشتر آموزه های دینی در زندگی مردم انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به تدوین سند چشم انداز فعالیت های قرآنی استان، گفت: تدوین سند چشم انداز حرکتی مثبت و اثرگذار است و نقشه راه را نشان می دهد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اقدامات ابتکاری و مخاطب پسند می تواند بدون هزینه زیاد بر اثرگذاری کارهای فرهنگی قرآنی بیافزاید، خاطرنشان کرد: پخش یک آیه قبل از اخبار سیمای مرکز آذربایجان غربی یک اقدام جدید است که بسیار نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

وی گفت: اعضای شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی برای یافتن روش های بدیع و نو در تبیین آموزه های قرآن کریم تمرکز کنند.

امام جمعه ارومیه از فعالیت مشاوران قرآنی دستگاه های اجرایی استان خبر داد و گفت: این اقدام موجب رونق فعالیت های قرآنی در ادارات می شود.

وی در ادامه با اشاره به وجود مشکلات مؤسسات قرآنی استان، گفت: اتحادیه مؤسسات علوم قرآنی استان مشکلات را احصاء کرده و برای بررسی و حل آنها به شورای گسترش فعالیت های قرآنی گزارش کند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز دراین جلسه با ارائه گزارشی کامل از اقدامات هفته قرآن و عترت پرداخت و گفت: ٢٣٠ اثر در بخش شعر و داستان، ١٦ فیلم کوتاه، ٣٤٢ عکس، ٧٣ مقاله، ١٥٠ اثر در بخش خوشنویسی و ٢٥٠ تیتر توسط ٢٣ رسانه مکتوب و غیر مکتوب با محوریت قرآن در هفته قرآن و عترت به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که از برترین های هر بخش تجلیل شد.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی نیز در این جلسه اظهار کرد :١٦١ نفر از فعالان قرآنی در حال حاضر از بیمه بهره مند هستند

انتهای پیام/ح.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.