رشت؛

پرداخت ۳۰۲ میلیون یورو به طرح‌های صنعتی

۳۰۲ میلیون یورو به طرح‌های صنعتی گیلان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار گیلان از پرداخت ۳۰۲ میلیون یورو به طرح‌های صنعتی این استان از محل صندوق توسعه ملی خبر داد.

محمدحسین اصغریان گفت : گیلان در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی مشکل‌دار رتبه سوم کشور را دارد و اخیراً ۴۷۰ میلیارد تومان برای صنایع کوچک و بزرگ استان جذب شده است.

وی با بیان اینکه وام‌ها برای طرح‌های نیمه‌تمام بالای ۶۰ درصد پرداخت شده است، افزود : در سال ۹۰ قیمت دلار حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان شد و ارزش نقدینگی کاهش یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار گیلان درباره استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای واحدهای صنعتی گیلان گفت: در سال های ۹۴ و ۹۵ ، ۳۰۲ میلیون یورو برای طرح‌های صنعتی استان از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شده است.

وی تحریم‌ها را در ایجاد مشکلات واحدهای تولیدی بی‌تاثیر ندانست و خاطرنشان کرد: واحدها در رکود بودند و اگر چه اکنون خروج از رکود به تدریج در حال انجام است اما بسیاری از واحدهای تولیدی عنوان کردند که هنوز نمی‌توانند فعالیتی داشته باشند و رکود همچنان وجود دارد.

اصغریان بیشترین مشکل واحدهای تولیدی گیلان را نقدینگی دانست و گفت : واردات، تبعات مالی، عدم ثبات قوانین و مقررات که زود به زود تغییر می‌کند و سنگینی عوارض از جمله مشکلات واحدها است .


انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.