اصفهان؛

کاهش وابستگی شهرداری به درآمدهای ناپایدار

شهردار اصفهان گفت: در تدوین لایحه بودجه سال 96 معیارها و شاخص‌های چشم‌انداز اصفهان 1400 به خوبی پیش‌بینی شده که این یکی از نقاط قوت این لایحه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی جمالی‌نژاد امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: در تدوین بودجه سال 96 به پروژه‌های زیربنایی توجه بیشتری شده است.

وی افزود: برای تدوین این لایحه از نظرات همه افراد ذینفع و همچنین مردم استفاده شده و اولویت بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است؛ همچنین این لایحه بر خلاف لوایح قبلی، بودجه شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته را یک جا در بر دارد.

شهردار اصفهان گفت: در این لایحه کاهش وابستگی شهرداری به درآمدهای ناپایدار مانند عوارض ساختمانی مشهود است و در قبال آن برای تحقق درآمدهای پایدار برنامه‌ریزی خوبی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بودجه خطوط 2 و 3 قطار شهری و ساخت ادامه خط یک و همچنین بودجه رینگ چهارم ترافیکی از جمله موضوعاتی است که به خوبی در این لایحه در نظر گرفته شده است.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: در تدوین لایحه بودجه سال 96 معیارها و شاخص‌های چشم‌انداز اصفهان 1400 به خوبی پیش‌بینی شده که این یکی از نقاط قوت این لایحه است.

وی عنوان داشت: 186 نفر از معاونان و مدیران شهرداری در تدوین این لایحه مشارکت داشته‌اند و این لایحه طی 94 جلسه کارشناسی به مرحله تدوین رسید که جمعا هزار و 900 نفر ساعت‌کار کارشناسی صرف این لایحه شده است.

شهردار اصفهان تأکید کرد: اهم این اعتبارات در حوزه عمرانی، حمل و نقلی، خدمات شهری، فرهنگی اجتماعی و شهرسازی است که رویکردهای زیست‌محیطی نیز در این لایحه مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به ویژگی بودجه سال آینده بیان داشت: در این بودجه میزان درآمدهای حاصل از عوارض ساختمانی، خودرویی، عوارض پالایشگاه‌ها و مالیات بر ارزش افزوده محاسبه شده است؛ بودجه سال 96 شهرداری اصفهان، 3 هزار میلیارد تومان خواهد بود که 80 درصد از میزان آن شامل بودجه عمرانی و 20 درصد آن شامل بودجه جاری است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.