یاسوج؛

چاپ فداکاری معلم کهگیلویه وبویراحمدی در کتابهای درسی

ماجرای جان سپردن معلم کهگیلویه وبویراحمدی در برف در کتابهای درسی چندپایه به چاپ رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ برای نخستین بار حادثه جان سپردن مرحوم علی نوروزی درمسیر برگشت از مدرسه به خانه و در برف در کتابهای درسی کلاس های چندپایه ابتدایی به عنوان جلوه های ماندگار معلمی به چاپ رسید.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:علی نوروزی معلم فقید دوره ابتدایی آذرماه 94در برگشت از روستای محل تدریس خود در برف گرفتار و جان سپرد.

هادی زارع پور افزود: ماجرای این معلم فقید به همراه عکس وی در کتاب دانش آموزان به عنوان جلوه ای از ایثار و جان سپردن در مسیر خدمت به چاپ رسیده و در سراسر کشور توزیع شده است.

وی ادامه داد: وزیر آموزش وپرورش و آموزش وپرورش امسال در آئین ویژه ای از خانواده مرحوم نوروزی تقدیر کردند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان هم گفت: در کتاب نوسازی و بهسازی یادگیری در کلاس های چندپایه که برای نخستین بار درسال 95تدوین شده عکس مرحوم نوروزی و کلاس درسش برای آشنایی تمامی معلمان ابتدایی چندپایه کشور به نمایش گذاشته شده است.

علی شیر زهرایی افزود: این اقدام ارزشمند به پاس تکریم معلمان و گرامیداشت یاد مرحوم نوروزی از معلمان ابتدایی شهرستان چرام انجام شده است.

وی ادامه داد: این کتاب براساس پنجمین هدف عملیاتی سند تحول بنیادین در بسط عدالت در برخورداری از فرصت های تعلیم و تربیت چاپ شده و در اختیار راهبران آموزشی مدارس قرار می گیرد.

رئیس آموزش وپرورش چرام هم گفت:مرحوم علی نوروزی از معلمان ابتدایی این شهرستان با 29سال سابقه، خدمت در روستا را بر شهر ترجیح داد و در این مسیر جان سپرد.

صدرالله عزیزی افزود: وی معلم روستای طسوج در65کیلومتری مرکز شهرستان در دبستان شهیدان سروش نژاد بود که در مسیر روستا به شهر به همراه یکی از همراهان خود جان سپرد.

همسر مرحوم نوروزی هم گفت:مرحوم علاقه شدیدی به تدریس در روستا و وابستگی زیادی به بچه ها وتدریس داشت.

وی گفت: بسیار خوشحالم که مسئولان آموزش وپرورش کشور، استان و شهرستان نسبت به مرحوم نوروزی توجه ویژه داشتند.


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.