كارمند اخراجی عامل هک سایت یک شركت تجاری

فردی كه با هک و نفوذ به شبكه اینترنتی یک شركت تجاری و دستكاری در اطلاعات آن با عث اختلال در شركت شده بود توسط ماموران پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ " سید مصطفی مرتضوی " رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت : در پی شكایت یكی از شركت های مهم در استان اصفهان مبنی بر اینكه فردی ناشناس با نفوذ به وب سایت و پایگاه داده آنها و تغییر اطلاعات مهم آن شركت باعث ایجاد وقفه و اختلال در شركت شده بررسی موضوع در دستور كار ماموران پلیس فتا قرار گرفت. 

وی بیان داشت : با انجام یكسری اقدامات تخصصی در فضای سایبر متهم كه جوانی 24 ساله و كارمند اخراجی آن شركت بود شناسایی و دستگیر شد. 

این مقام انتظامی افزود: متهم در بازجویی بعمل آمده به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را انتقام جویی عنوان كرد. 

سرهنگ مرتضوی در پایان با اشاره به تشكیل پرونده و تحویل متهم به مراجع قضایی به مردم توصیه كرد: از رمزهای عبور قوی جهت ورود به سیستم خود استفاده کنید، آنتی ویروس ها و ضد بد افزارهای بروز شده و اصلی بر روی سیستم ها نصب کنید، به محض اخراج كارمندی از شركت یا سازمان  تمام دسترسی‌های وی را قطع و همچنین پسوردهایی كه در اختیار وی بوده را تغییر دهید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار