موافقت مخالفان سوری با شرکت در نشست آستانه

شبکه اسکای نیوز عربی از موافقت معارضان سوری با شرکت در گفتگوهای آستانه به منظور حل بحران سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه اسکای نیوز عربی در خبری به نقل از برخی منابع آگاه از موافقت معارضان سوری برای شرکت در مذاکراتی که قرار است در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار شود، تحت فشارهای ترکیه خبر داد.

یک منبع در میان مخالفان سوری که نخواست نامش فاش شود به شبکه اسکای نیوز عربی گفت: نشست های آنکارا که در طول سه روز گذشته برگزار شد و شخصیت‌های رسانه‌ای و سیاسی از ائتلاف ملی سوریه، هیئت عالی مذاکرات و سران گروه‌های نظامی در آن حضور داشتند، روز گذشته با موافقت بر سر مسأله شرکت در گفتگوهای آستانه به پایان رسید.

این منبع در ادامه افزود: برخی گروه‌های مسلح سوری تحقق چند شرط، از جمله تثبیت آتش بس همه‌جانبه را در سوریه، پیش از رفتن به مذاکرات آستانه شرط کرده‌ بودند. این‌گروه‌ها بر آتش بس در مناطقی که شاهد عملیات نظامی از سوی ارتش است، مانند وادی بردی، غوطه شرقی، وعر، رستن، تلبیسه و بیت جن پافشاری داشتند.

این منبع در ادامه تصریح کرد: گروه‌های معارض پس از فشار "هاکان فیدان" رئیس دستگاه اطلاعاتی ترکیه که با حضور در نشست، سخنانی را ایراد کرد، از درخواست خود دست کشیدند.

این منبع همچنین گفت: فیدان اعلام کرده هر شرطی که اکنون گذاشته شود، ممکن است به صلاح معارضان و ملت سوریه نباشد. این مسأله سبب شد گروه‌های مخالف از شرط تثبیت آتش بس دست بکشند و در گفتگوهایی که قرار است 23 ژانویه (4 بهمن) برگزار شود، شرکت کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار