محمد اسلامی معاون مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مهمان فردای برنامه «باصبح» است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سهیل سلیمانی تهیه‌کننده برنامه صبحگاهی شبکه دو با معرفی مهمان فردا گفت: محمد اسلامی معاون مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مهمان فردای برنامه «باصبح» است.
 
در برنامه امروز «با صبح» چه گذشت؟

سید یعقوب حسینی معاونت پرورشی مدرسه ای از شهر لردگان واقع در استان چهارمحال و بختیاری در استودیو «باصبح» حاضر شد و در ابتدای صحبت های خود گفت: هر روز ساعت ۶ صبح از خواب بیدار می شوم، گوش کردن به سخنرانی مذهبی مرتبط با کار و مطالعه از جمله اقداماتی است که قبل از رفتن سر کار انجام می دهم. سپس خوردن صبحانه و راهی شدن به سمت محل کار. شادابی، نشاط و آرامش را در سحر دیدم. من فعالیت های پرورشی را به یک کشتی گیر تشبیه کرده ام که در میدان فقط ۵ دقیقه فرصت دارد. صبحگاه  در مدرسه ما تعطیلی ندارد.
 
رضایت از تدریس

اگر کسی به مدرسه، دانش آموز و تدریس علاقمند باشد، معلمی حرفه خوبی است در غیر این صورت اگر صرفا به عنوان یک شغل به آن نگاه کند نه، شغل سختی است. استعدادهای نهفته ای در مدرسه ای که فعالم وجود دارند. کتابخانه مدرسه ما فعال است اما برای پایه های اول با کمبود کتاب های مختلف مواجهیم. بالای ۶۰ درصد ازنیروی انسانی ما از خارج از شهرستان وارد می‌شوند و این به هیچ وجه به صرفه نیست.
 
خودکفایی راه حل تمام مشکلات

اگر روزی شهرستان لردگان به خود کفایی برسد، بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد. تعداد تحصیلکردگان و استعدادها در این شهرستان فراوان است، مسئله بر سر استخدام و اشتغال آنهاست. در واقع باید روی برون سازی کار کرد، به دلیل کمبود امکانات استعدادها در شهرستان نمی مانند و آنجا را ترک می کنند. من تصمیم گرفتم اولویت و ارجحیت فعالیتم برای اهالی شهرستان و روستای خودمان باشد. ما نیاز مبرم به بحث مالی داریم، اگر این مسائل بر طرف شوند امکان انجام کارهای فرهنگی وجود دارد. خیرین تا کنون به فکر تأمین فضای فیزیکی مدارس بوده اند، امیدوارم به موضوعاتی چون تجهیز، توسعه و تأمین امکانات نیز توجه داشته باشند.
 
دانش آموزان را رها نمی کنم

۱۷۵دانش آموز در مدرسه ما مشغول به تحصیل هستند که از بین آنها ۸۵ نفر خوابگاهی بوده و شب ها در مدرسه می مانند. آنها بر اساس کلاس و رشته های تحصیلی تقسیم شده اند تا بتوانند در کنار یکدیگر کار کنند. تقریبا هر ۵ نفر در یک اتاق مستقر هستند. مدرسه ای مانند مدرسه ما روزانه حداقل هزینه ای بالغ بر ۵۰۰ هزار تومان دارد. هیچ وقت دانش آموزان را رها نمی‌کنم. اگر روزی پست مدیریتی هم پیشنهاد شود آنها را رها نکرده و همواره به یادشان هستم. امیدوارم فردا صبح که از خواب بیدار می شوم، درهای علم و دانش به روی من باز باشند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار