سیامند رحمان نامزد دریافت‌ جایزه جهانی لاروس شد

سیامند رحمان قویترین وزنه بردار جهان و دارنده مدال طلای فوق سنگین بازی های پارالمپیک 2016 ریو و 2012 لندن کاندیدای دریافت نشان و جایزه جهانی لاروس شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛دانیل دیاس سفیر بنیاد لاروس نام سیامند رحمان و پنج ورزشکار دیگر را به عنوان کاندیداهای دریافت جایزه ورزشی جهانی لاروس اعلام کرده است.
بنیاد لاروس در سال 1999 توسط شرکت ریچموند و دایملر تاسیس شد و دو سال بعد جایزه ورزش جهانی لاروس را بنیاد نهاد که در شهر موناکو با حضور نلسون ماندلا به برگزیدگان اهدا شد.
مراسم اهدای جوایز هر ساله برگزار و به بهترین ورزشکاران جهان در بخش‌ها و رشته های مختلف اعطا می شود.
این جایزه یکی از بزرگترین جوایز ورزشی جهان است و از میان برندگان ادوار گذشته این جایزه می توان به نواک جوکوویچ، یوسین بولت، سرنا ویلیامز و دانیل دیاس اشاره کرد.
سیامند رحمان قهرمان جهان و پارالمپیک نیز در میان برترین پارالمپیکی ‌های جهان در سال 2017 قرار گرفته است.
مراسم اهدای جوایز لاروس در روز 26 بهمن (14 فوریه) در موناکو برپا خواهد شد.
 سیامند رحمان متولد سال 1367 شمسی در شهرستان اشنویه از توابع استان آذربایجان غربی است که در سال 1387 شمسی برای نخستین بار به اردوی وزنه برداری معلولان ایران دعوت شد.
رحمان وزنه بردار دسته به اضافه 107 کیلوگرم ایران حدود 170 کیلوگرم وزن دارد و با ثبت رکورد 310 کیلوگرم، مدال طلای بازی های پارالمپیک 2016 میلادی در ریودوژانیروی برزیل را بر گردن آویخت.
رحمان در پارالمپیک 2012 لندن نیز با غلبه بر وزنه 280 کیلوگرم توانست رکورد وزنه برداری فوق سنگین پارالمپیک را به نام خود ثبت کند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.