سمنان؛

راه اندازی اولین آزمایشگاه دانشجویی نانو در استان

تفاهم‌نامه راه‌اندازی اولین آزمایشگاه آموزشی دانشجویی با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و رییس دانشگاه سمنان در محل ستاد نانو به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با توجه به راه‌اندازی آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی توانا در کشور و تاثیر مثبتی که این آزمایشگاه‌ها در آموزش فناوری نانو در مقطع دبیرستان داشت و از طرفی با توجه به نبود تجهیزات آزمایشگاهی مناسب در دانشگاه‌ها برای مقاطع تحصیلات تکمیلی، برنامه راه‌اندازی آزمایشگاه‌های آموزشی دانشجویی از سوی ستاد توسعه فناوری نانو شکل گرفت که بر این اساس تفاهم‌نامه راه‌اندازی اولین آزمایشگاه آموزشی دانشجویی بین ستاد توسعه فناوری نانو و دانشگاه سمنان به امضا رسید.

دکتر سعید سرکار، ، ضمن ابراز رضایت از شرایط توسعه منابع انسانی در کشور، وجود این منابع را سرمایه بزرگی دانست و وضعیت منابع انسانی متخصص در کشور را در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته مطلوب ارزیابی کرد.

وی افزود: اگر بخواهیم اقتصادی شکوفا در حوزه نانوتکنولوژی داشته باشیم، اصل و اساس این کار در تمام زمینه‌های پژوهش، توسعه فناوری، تولید محصول و بازاریابی، توسعه منابع انسانی و نیروی متخصص است و لازمه داشتن نیروی انسانی توانمند و دانشمند، ایجاد خودباوری در دانشجویان است. آموزش‌های ما باید از حالت نظری خارج شده تا این نیروی انسانی بتواند با استفاده از تجهیزات نانویی، کار آزمایشگاهی و تحقیقاتی انجام دهد.

سرکار خاطرنشان کرد: برای دست‌یابی به این هدف، ستاد نانو با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه‌ها به دنبال ایجاد آزمایشگاه آموزشی دانشجویی در دانشگاه‌ها است تا این آزمایشگاه‌ها به‌صورت تمام وقت و مجهز به دستگاه‌های آموزشی در اختیار دانشجویان قرار گیرد.
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو یادآور شد: هدف ما در فاز اول ایجاد ۵ آزمایشگاه است تا در ادامه و در سال‌های آینده بتوانیم ایجاد این آزمایشگاه‌ها را گسترش دهیم که در این بین، دانشگاه سمنان به عنوان اولین دانشگاه از این موضوع استقبال کرده و امیدواریم به‌عنوان الگویی برای سایر دانشگاه‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار