با وجود اعتراضات گسترده مردمی؛

رژیم آل خلیفه 3 مخالف بحرینی را اعدام کرد/ تظاهرات از سر گرفته شد/ خودداری از تحویل پیکر شهدا

رژیم آل خلیفه، سه انقلابی بحرینی را اعدام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی المنار در خبری فوری اعلام کرد رژیم آل خلیفه، «سامی المشیمع» و «علی السنکیس» و «عباس السمیع»، سه فعال بازداشت شده سیاسی و مخالف بحرینی را اعدام کرد.

رژیم آل خلیفه این سه انقلابی بحرینی را با ادعای حمله به نیروهای پلیس در منطقه الدیه، اعدام کرد. 

«درازی»، فعال حقوقی بحرین، گفت: پس از اجرای حکم اعدام این سه جوان بحرینی خشم شدید مردم باعث شده است در خیابان های کشور بحرین تجمع کنند. وی افزود: جوانهایی که اعدام شدند بیگناه بودند و اعترافات آنها زیر شکنجه گرفته شده بود.

منابع العالم نیز اعلام کردند رژیم بحرین از تحویل پیکرهای سه شهید به خانواده هایشان خودداری و تلاش می کند آنان را به صورت سری دفن کند.

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: منابع العالم گفتند بحرینی های خشمگین از اقدام رژیم آل خلیفه در اعدام سه جوان فعال بازداشتی، در سراسر بحرین به خیابان‌ها آمده اند و در حال تظاهرات هستند.

منابع آگاه گفتند نیروهای انقلابی در بحرین از مردم این کشور خواستند به شهادت سه جوان بحرینی اعتراض کنند. 

شماری از تظاهرکنندگان بحرینی در تیراندازی نظامیان رژیم آل خلیفه در منطقه بنی جمله، زخمی شدند.

در همین حال، گزارشگر ویژه سازمان ملل اعلام کرد کشتن سه جوان بحرینی بر خلاف قانون بین‌الملل است و محاکمه آنان نیز غیر عادلانه بوده است.

حسن المرزوق، دبیر کل تجمعات ملی وحدت و دموکراسی، از تشدید تدابیر امنیتی در بحرین پس از اجرای حکم اعدام سه جوان بحرینی خبر داد. وی تاکید کرد: پس از اجرای حکم اعدام این سه جوان، مردم بحرین  شوکه شده اند و این مردم نگران هستند.

پیش از این نیز شمار زیادی از شهروندان بحرین در ادامۀ اعتراض و ابراز خشم به حکم دادگاه تجدیدنظر در تایید حکم اعدام سه متهم بحرینی، تظاهرات کرده بودند.

اخبار لحظه به لحظه از تحولات بحرین پس از اجرای 3 حکم اعدام را در اینجا مشاهده کنید:

13:51 ائتلاف چهارده فوریه در بحرین از توده های مردم دعوت کرد به خیابان ها و میدان های شهرهای این کشور بیایند و به سوی منطقه السنابس و اطراف آن تظاهرات کنند.

13:42 منابع العالم گفتند نظامیان رژیم ال خلیفه اجازه نمی دهند خانواده شهید عباس سمیع به قبرستان ماحوزه وارد شود.

13:26 منابع العالم گفتند نیروهای رژیم آل خلیفه در بحرین، تظاهرکنندگان را در منطقه صدد سرکوب کردند. 

13:06 خبرنگار الهالم از نافرمانی مردمی در منطقه الدیه خبر داد و افزود تظاهرکنندگان با مزدوران خارجی رژیم آل خلیفه درگیر شدند.

13:05 مردم خشمگین کنترل خیابان بدیع، خیابان اصلی منامه، را به دست گرفتند.

13:03 خبرنگار العالم از خشم مردمی در خیابان های منطقه عالی بحرین و تظاهرات گسترده در این منطقه در اعتراض به جنایت اخیر رژیم آل خلیفه خبر داد.

12:56 مدیر گروه بین‌المللی حقوق بشر اعدام سه جوان بحرینی را محکوم و آن را نقض آشکار حقوق بین الملل توصیف کرد.
«ریپریو مایا فوا» از دولت انگلیس خواست در روابط خود با بحرین بازنگری و جنایات رژیم بحرین را محکوم کند.
وی گفت احکام اعدام سه جوان بحرینی بر اساس اعترافاتی که زیر شکنجه گرفته شد،‌ صادر شده است.

12:55 تظاهرکنندگان معترض بحرینی با مزدوران رژیم آل خلیفه در منطقه النویدرات درگیر شدند.


12:46  اعتراضات مردمی گسترده در محله الدیه رو به افزایش است و تظاهرکنندگان با مزدوران رژیم آل خلیفه درگیر شدند.

12:44 خانواده های سه شهید بحرینی اعدامی، خاکسپاری فرزندانشان را در قبرستان الماحوز نمی پذیرند و خواستار تشییع و دفن پیکر آنها در محل تولدشان در السنابس شدند.

12:41 شبکه تلویزیونی العالم از زخمی شدن چند تن از تظاهرکنندگان بحرینی در منطقه الدراز بحرین بر اثر تیراندازی نظامیان رژیم آل خلیفه به سمت آنها خبر داد.

12:39 مردم خشمگین بحرینی در منطقه ستره اعلام خشم انقلابی عمومی علیه رژیم آل خلیفه کردند.

12:29 نظامیان بحرینی محله الماحوز را محاصره کرده اند تا شهدای بحرینی را بدون اجازه خانواده هایشان دفن کنند.

12:25 ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین مردم این کشور را به حضور درخیابان ها برای اعتراض به اعدام سه جوان بحرینی به دست آل خلیفه فراخواند.

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین از مردم خواست برای اعلام وفاداری به خون سه جوان بحرینی که مقامات بحرین صبح امروز آنها را اعدام کردند به خیابان ها بیایند و به سمت منطقه السنابس حرکت کنند.

12:24 نظامیان ارتش بحرین با خودروهای زرهی خود به سمت منطقه الهمله در حرکتند تا معترضان به حکم اعدام سه جوان را سرکوب کنند.

12:18 منابع العالم گفتند خشم مردم بحرین در پی اعلام اعدام سه جوان انقلابی بحرینی در مناطق مختلف این کشور در حال افزایش است.

12:17 تظاهرکنندگان بحرینی خیابانها را در محله السهله جنوبی بستند.

12:15 مردم خشمگین بحرینی به سمت منطقه السنابس در حرکتند و اعلام خشم انقلابی علیه رژیم کرده اند.


12:13 جعفر الحسابی از مخالفان رژیم بحرین تاکید کرد مقامات بحرینی سیاست های خود را در کشتار مردم بحرین ادامه می دهند. 
وی افزود: اعدام جوانان با تیراندازی مستقیم به سمت آنها جنایتی آشکار است.

12:05 شبکه تلویزیونی الاتجاه از وقوع درگیری بین تظاهرکنندگان و نظامیان رژیم بحرین در مناطق دیگری از بحرین از جمله ابوصبیع والشاخوره  خبر داد.

11:59 تظاهرکنندگان و پلیس بحرین در پی اعدام سه جوان بحرینی درگیر شده اند.

11:54 منابع العالم گفتند تظاهرکنندگان و نظامیان رژیم آل خلیفه در ورودی های منطقه الدراز درگیر شده اند. 

11:46 شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد : منابع العالم گفتند شماری از تظاهرکنندگان در منطقه الدراز در غرب منامه بر اثر تیراندازی نظامیان رژیم آل خلیفه زخمی شدند. 

11:45 یوسف ربیع، رئیس مرکز حقوق بشر بحرین، تاکید کرد: اعدام این جوانان، بحران بحرین را پیچیده تر و مراحل بعدی را سخت تر خواهد کرد. 
وی افزود:  کسانی که تصمیم به اعدام این جوانان گرفتند، مسئولیت حوادث آینده را باید بپذیرند زیرا هرگونه حادثه ای در آینده می تواند اتفاق بیفتد. 
ربیع ادامه داد: با اعدام این جوان بحرینی درها به روی هرگونه راه حل سیاسی برای بحران بحرین بسته شد.
رئیس مرکز حقوق بشر بحرین تاکید کرد: اجرای حکم اعدام سه جوان توسط مقامات بحرینی نشان دهنده نداشتن بلوغ سیاسی مقامات بحرینی است.
وی تاکید کرد: ما انگلیس را مسئول نا امنی‌های بحرین می دانیم. ما به عربستان سعودی درمورد یافتن راه حلی برای بحران بحرین اعتماد نداریم؛ زیرا ریاض در تلاش برای نرسیدن ما به حقوق خود نقش بارزی دارد. بنابراین مردم بحرین راه حل کشورشان را در خارج از مرزها و در مذاکراتی منطقه ای می دانند.

11:43 منابع العالم گفتند مردم خشمگین در منطقه السهله جنوبی در بحرین در محکومیت اقدام رژیم آل خلیفه در اعدام سه جوان انقلابیاین کشور به خیابان ها آمده اند و در حال تظاهرات هستند. 

11:37 بحرینی های ساکن منطقه النویدرات در محکومیت جنایت اعدام سه جوان بحرینی توسط رژیم آل خلیفه تظاهرات کردند.

11:36 نیروهای امنیتی رژیم بحرین تظاهرات مردمی در در منطقه تحت محاصره الدراز را که در محکومیت جنایت اعدام سه جوان بحرینی برگزار شد، سرکوب کردند.

11:35 در پی اعدام سه جوان بحرینی، مردم بحرین گرداگرد منزل شهدا حلقه زده اند و گروه های مختلف از مردم خواسته اند به خیابان ها بیایند.
خبرهایی از امكان تغییر محل دفن شهدا از قبرستان "ام الحصم" به "ماحوز" دریافت شده است.
خبرها از تشدید تدابیر امنیتی در بحرین پس از اجرای حکم اعدام سه جوان بحرینی حکایت دارد.

11:33 عبدالنبی العکری، از فعالان حقوق بشر در بحرین، تاکید کرد: مقامات بحرین حکم اعدام این سه جوان را در حالی اجرا کردند که بسیاری از کشورها و سازمان‌های حقوق بشری برای توقف اجرای آن دخالت کرده و خواستار اجرا نشدن حکم اعدام شده بودند.



رژیم آل خلیفه 3 مخالف بحرینی را اعدام کرد

رژیم آل خلیفه 3 مخالف بحرینی را اعدام کرد





این خبر در حال تکمیل است...
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار