عبدالحکیم مجاهد از عضویت در شورای عالی صلح افغانستان برکنار شد

عبدالحکیم مجاهد از عضویت در شورای عالی صلح افغانستان به دنبال واکنش‌های سران جهادی و حزب جمعیت اسلامی و برخی مقامات حکومت، از عضویت در شورای عالی صلح برکنار شد.

عبدالحکیم مجاهد از عضویت در شورای عالی صلح برکنار شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سخنگو و رئیس دفتر عبدالله‌عبدالله از برکناری عبدالحکیم مجاهد عضو شورای عالی صلح از سمتش به دلیل اظهارات غیرمسئولانه خبردادند.

عبدالحکیم مجاهد، چندی قبل در سخنانی غیرمنطقی و جنجالی، طالبان را فرشته های اسمانی خوانده بود و به شهید استاد برهان الدین ربانی، دکتر نجیب الله و نیز احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان، اهانت کرده بود.

وی دکتر نجیب الله احمدزی رئیس جمهور پیشین کشور را خائن و جانی، احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور را بغاوتگر و حکومت استاد ربانی را عامل ناهنجاری ها و نظام کنونی را افراطی و غیر قابل پذیرش گفته بود.

پس از این اظهارات، در اولین و قاطعانه ترین واکنش و نیز پیگیری های ممتد استادعطامحمد نور والی بلخ و رئیس اجرائیه حزب جمعیت اسلامی و سپس واکنش های برخی دیگر از سران جهادی و حزب جمعیت اسلامی، ارگ ریاست جمهوری گفته های آقای مجاهد را غیرمسئولانه دانسته و نکوهش نمود و بعد از آن، مقامات حکومت وحدت ملی در تصمیم مشترک، عبدالحکیم مجاهد را از عضویت در شورای عالی صلح برکنار نمودند.

عبدالحکیم مجاهد سابقاً طالب بوده و بحیث نماینده طالبان در نیویورک امریکا فعالیت داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار