یاسوج؛

ضرورت راه‌اندازی ایستگاه تحقیقاتی باغبانی در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خواستار راه‌اندازی ایستگاه تحقیقاتی باغبانی در استان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جعفر گوهرگانی اظهار کرد: معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی سفری به استان کهگیلویه و بویراحمد داشت که در این سفر بسیاری از توانمندی‌ها و همچنین کمبودها و ضرورت‌های استان در زمینه تحقیقات کشاورزی را به سمع و نظر دکتر زند رئیس این سازمان رساندیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این نشست که با حضور اعضای هیات علمی سازمان تحقیقات کشاورزی در استان برگزار شد، علاوه بر این که کارکنان مشکلات خود را با رئیس سازمان در میان گذاشتند، توانستیم مشکلات درون سازمانی را نیز با رئیس سازمان و معاونان و کارشناسان این سازمان در میان بگذاریم.

گوهرگانی در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر علی‌رغم کمی بارش در استان تولیدات ما در زمینه‌های مختلف افزایش داشته است، اظهار کرد: برای مثال در تولید گندم هر چند که بارش خوبی در استان طی سال گذشته نداشتیم، اما امسال 80 هزار تن تولید شد و همچنین خرید تضمینی این محصول نشان از موفقیت کشاورزی در استان بوده است.

این مسؤول افزود: بخش عمده‌ای از موفقیت‌ها را در استان مدیون پژوهش‌ها هستیم، چرا که با استفاده از داده‌های تحقیقاتی و پژوهشی می‌توان در زمینه تولید محصول موفق عمل کنیم.

گوهرگانی به پیشنهادات خود در نشست با رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی کشور اشاره کرد و گفت: توسعه باغات در استان سال به سال افزایش پیدا می‌کند و ما به یکی از قطب‌های باغداری در کشور تبدیل می‌شویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توسعه باغات در اراضی سیل‌دار و همچنین باغداری در نقاط سردسیری و گرمسیری استان نیاز مبرم به ایستگاه تحقیقاتی باغداری در استان داریم که هم اکنون کهگیلویه و بویراحمد فاقد چنین ایستگاهی است، در حالی که هر ساله به باغات استان افزوده می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه در برخی از تولیدات محصولات باغی در کشور دارای رتبه است، افزود: برای نمونه در تولید سیب و گردو در کشور دارای رتبه‌های بسیار خوبی هستیم.

وی به ضررهایی که متوجه باغداران هم‌استانی می‌شود، اشاره کرد و گفت: وقتی ایجاد باغات با استفاده از داده‌های تحقیقاتی و پژوهشی نباشد، این مشکل همواره وجود خواهد داشت، اما با راه‌اندازی ایستگاه تحقیقاتی باغبانی و آموزش بهره‌برداران شاهد اینگونه ضررها در استان نخواهیم بود.

انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.