آیا پیروزی ترامپ تأثیری بر بهبود اوضاع زندگی سیاه‌پوستان خواهد گذاشت؟

اندیشکده بروکینگز نوشت دونالد ترامپ توانست با جذب حمایت طبقه کارگر و سفیدپوستان روستایی در انتخابات به پیروزی دست یابد.

آیا پیروزی ترامپ تأثیری بر بهبود اوضاع زندگی سیاه‌پوستان خواهد گذاشت؟
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اندیشکده بروکینگز نوشت: دونالد ترامپ توانست با جذب حمایت طبقه کارگر و سفیدپوستان روستایی در انتخابات به پیروزی دست یابد. 

این اندیشکده در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم دایانا بوون متیو و ریچارد ریوز افزود: تاثیر حمایت این اقشار بر پیروزی ترامپ موجب شده است اکنون کارشناسان، سیاستمداران و محققان به شدت توجه خود را به مشکلات طبقه کارگران سفید پوست معطوف کنند و در نتیجه این خطر وجود دارد که سیاه پوستان نادیده گرفته شوند. 

احساس نیاز برای شناسایی سفیدپوستان و مشکلات آنها توجه زیادی را به خود جلب و درنتیجه توجه ها را از گروهی که به قول گفتنی واقعا محروم‌اند، یعنی سیاه پوستان این کشور منحرف کرده است.

به اعتقاد نویسندگان این گزارش به چند دلیل بررسی و توجه کردن به اوضاع سیاه پوستان آمریکا باید همچنان در صدر اولویت های سیاستمداران این کشور قرار بگیرد. 

اول آنکه بیش از یک پنجم خانواده های سیاه پوست از ناامنی غذایی رنج می برند، این در حالی است که این رقم برای خانواده های سفید پوست یک دهم است. 

دلیل دوم فقر است. تقریبا چهار کودک از هر ده کودک سیاه پوست در خانواده های فقیر زندگی می کنند که این رقم حدودا دو برابر دیگر گروه های نژادی است. 

دلیل سوم به میزان مشارکت نیروی کار سیاه پوست باز می گردد. درمیان افراد بین 25 تا 54 سال حدود یک پنجم مردان سیاه پوست جزء نیروی کار محسوب نمی شوند که تقریبا دو برابر دیگر گروه های نژادی است.  

دلیل دیگر به بی عدالتی کیفری مربوط می شود. گرچه میزان مصرف ماریجوانا در بین افراد سیاه پوست و سفیدپوستی تقریبا یکسان است، اما احتمال دستگیری سیاه پوستان بیش از 3 و نیم برابر سفیدپوستان است.   

اختلاف میزان حقوق بین سفیدپوستان و سیاه پوستان دلیل دیگری است که ثابت می کند باید به اوضاع جامعه سیاه پوست آمریکا توجه کرد. در ازای هر یک دلاری که هر کارگر سفیدپوست دریافت می کند، یک سیاه پوست تنها 74 سنت حقوق می گیرد.

از طرف دیگر خانواده های سیاهپوست دو برابر بیش از سفیدپوستان در خانه های غیراستاندارد زندگی می کنند. میزان بدهی فارغ التحصیلان سیاه پوست نیز اکنون دو برابر بدهی سفیدپوستان است.

یکی دیگر از آماری که اهمیت بررسی اوضاع سیاهپوستان آمریکایی را نشان می دهد، به مقایسه تعداد زندانیان زن و مرد سیاه پوست و سفیدپوست مربوط می شود. احتمال آنکه یک زن سیاه پوست متولد سال 2001 در طول حیات خود به زندان محکوم شود، یک نفر در 18 نفر است، این رقم برای زنان سفیدپوست یک نفر در هر 111 نفر گزارش شده است. این آمار درمیان مردان سیاه پوست یک نفر در ازای هر سه نفر و در بین مردان سفید پوست یک نفر در هر 17 نفر است. 

یکی دیگر از مشکلاتی که پیش روی سیاه پوستان آمریکاست این که زندگی این افراد معمولا با پیشرفت چندانی همراه نیست. یعنی حدود نیمی از کودکان سیاه پوست که در فقر به دنیا می آیند در بزرگسالی هم همچنان فقیر هستند. این رقم برای سفیدپوستان کمتر از یک چهارم است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار