روزنامه «رای الیوم» گزارش داد:

وحشت تل‌آویو از توان نظامی و تسلیحاتی فزاینده حماس

به نوشته روزنامه «رای الیوم»، تل‌آویو از توان نظامی و تسلیحاتی فزاینده حماس در نوار غزه وحشت دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه «رای الیوم» به نقل از رسانه های صهیونیستی خبر داد تل آویو از توان نظامی و تسلیحاتی فزاینده حماس در نوار غزه رعب و وحشت دارد.

این روزنامه در گزارشی به قلم «زهیر اندراوس» از شهر اشغالی «الناصره» در فلسطین اشغالی به رعب و هراس رژیم صهیونیستی از توان نظامی و تسلیحاتی گروه های مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین اشاره کرد و نوشت: در ارزیابی های راهبردی جدید اسرائیل برای سال 2017، حزب الله لبنان دشمن و خطر شماره اول آن به شمار می رود و پس از آن نیز اسرائیل، ایران و سپس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را برای خود خطر و تهدید می داند. از این رو، بدیهی است که اسرائیل توان نظامی و تسلیحاتی حماس را زیر نظر بگیرد. افزون بر آن، اشاره به این مسئله حائز اهمیت است که «آویگدور لیبرمن» بر این باور است که باید با حمله به نوار غزه و سرنگون کردن حماس کار آن را یک بار برای همیشه یکسره کرد. 

در همین حال، روزنامه عبری زبان «معاریو» اذعان کرد که موشک های ضد تانک «کورنت» بزرگ ترین تهدید برای نیروهای ارتش اسرائیل به شمار می رود. در زمان عملیات «صخره سخت»،  یکی از تانک های اسرائیلی با موشک های کورنت هدف قرار گرفت. همچنین، این روزنامه به نقل از یکی از افسران ارتش اسرائیل اعلام کرد درگیری های مختلفی بین ارتش و مقاومت فلسطین در شمال نوار غزه صورت می گیرد و شماری از نیروهای اسرائیلی زخمی می شوند که علت آن نیز به کارگیری موشک های کورنت است.

روزنامه رای الیوم در این گزارش افزود: به نوشته روزنامه معاریو در جنگ دوم لبنان (جنگ سی و سه روزه سال 2006) حزب الله با استفاده از این موشک ها توانست تانک های مرکاوا را هدف قرار داد که در نتیجه آن شماری از نیروهای ارتش اسرائیل کشته و یا زخمی شدند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار