توصیه تلویزیون کانادا: اوتاوا بیش از پیش حامی برجام باشد

تلویزیون سی بی سی کانادا به دولت این کشور توصیه کرد که بیش از همیشه باید به حامیان برجام بپیوندد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی سی بی سی نیوز در مقاله ای به قلم سام خانلری نوشت: کانادا اگر جسارت کافی داشته باشد، اکنون باید بیش از همیشه، به مجموعه حامیان توافقنامه هسته ای ایران بپیوندد.

در بخش دیگری از این مقاله آمده است: احتمال دارد ترامپ سایر پیمانهایی را که ارتباط نزدیک تری با منافع کانادا دارند، نیز نابود کند.
انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، توافقنامه هسته ای تاریخی سال ۲۰۱۵ را که بین ایران و چندین قدرت جهانی بدست آمده بود، به خطر انداخته است. اگر این توافقنامه؛ آنگونه که رئیس جمهور منتخب آمریکا قولش را داده است، باطل شود پیامدهای آن روی دیپلماسی جهانی، فاجعه آمیز خواهد بود.

در ادامه این مقاله آمده است: شاید نقش کانادا در این عرصه نقش ناچیزی باشد اما اوتاوا باید به دولت هایی در جهان بپیوندد که موفقیت این توافقنامه را قبول دارند و باید کمک کند که اجرای این توافقنامه ادامه یابد.

دولت کانادا در زمان نخست وزیری استفان هارپر، مجاری دیپلماتیک با ایران را قطع کرده بود. اوتاوا نسبت به مذاکراتی که منجر به توافقنامه بین ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک شد، تردید داشت. حتی پس از آنکه سازمان ملل متحد این توافقنامه را مورد تائید قرار داد، دولت هارپر به تردید خود در این باره پایان نداد.

موضع گیری دولت قبلی کانادا در حالی است که دولت جاستین ترودو ، تلاش های دیپلماتیک برای حل کردن موضوع هسته ای را مورد تمجید قرار داد و دولت او مطابق با شروط توافقنامه (برجام) ، برای برداشتن تحریم های ایران گام برداشت.

براساس این مقاله، تلاش ها برای اعاده روابط دیپلماتیک بین اوتاوا و تهران در جریان است و سند آن نیز دیدار بین استفان دیون وزیر خارجه سابق کانادا و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در پاییز گذشته است.

در بخش دیگری از این مقاله آمده است: از سوی دیگر ترامپ مرتبا از مذاکرات دولت باراک اوباما با تهران انتقاد کرد و در اوایل سال ۲۰۱۶ وعده داد که برچیدن توافقنامه هسته ای ایران را در اولویت دولت خود قرار دهد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار