آبادان ؛

آموزش 45 هزار نفر در رابطه با خطرات مین و مهمات عمل نکرده در آبادان در سال‌جاری

رئیس اداره بهزیستی آبادان از آموزش 45 هزار نفر در رابطه با خطرات مین در این شهرستان از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛سعید ایثاری در جلسه فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه این شهرستان گفت: این طرح بین گروه‌های در معرض خطر شامل دانش‌آموزان، دامداران و کشاورزان در روستا‌ها و مناطق مرزی و در معرض خطر اجرا شده است.

وی از آموزش 85 هزار نفر در سال گذشته در این رابطه خبر داد و افزود: طبق برنامه آموزش 100 هزار نفر در رابطه با خطرات مین و مهمات عمل نکرده در این شهرستان برنامه‌ریزی شده است.

رئیس اداره بهزیستی آبادان گفت: این برنامه در راستای پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین و مهمات عمل نکرده به‌جای مانده از جنگ تحمیلی، توسط اداره بهزیستی شهرستان آبادان اجرایی شده است.

ایثاری هدف از اجرای این برنامه را حساسیت‌زایی مردم و استفاده از تجربه‌های تلخ افراد آسیب‌دیده ناشی از مین جهت بهره‌برداری مردم روستاهای دیگر آلوده به مین اعلام کرد و ادامه داد: می‌توان از این برنامه برای آموزش در رابطه با تیراندازی‌ها در سطح شهر نیز استفاده کرد.

وی اضافه کرد: بیش از 6 هزار و 176 نفر تحت پوشش بهزیستی آبادان هستند که در حدود سه هزار و 450 نفر از آن‌ها شامل معلولان ذهنی، جسمی، حرکتی و ناشنوایان بوده که از خدمات این اداره بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.