برای یکبار هم که شده به «بینوایان» سری بزنید!

یوسف‌زاده می‌گوید: در زمان اسارت، ساعات زیبایی را با کتاب «بینوایان» تجربه کردم.

احمد یوسف‌زاده نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در توصیف سودمندی‌ کتاب برای مخاطبان کم لطف آن گفت: گاهی انسان در کنار خود یار مهربانی دارد که ممکن است، خسته بوده و حوصله سخن گفتن با او را نداشته باشد. اما کتاب یار مهربانی است که در هر زمان به سراغش بروید، بدون خستگی و کدورت خواسته شما را برآورده کرده و اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان قرار می دهد.
 
وی افزود: بچه های ما باید به این نکته توجه کنند که پیدا کردن یک فرد مشهور، نویسنده بزرگ، شاعری برجسته و کلا اشخاصی که برای امضا گرفتن از آنها باید صف کشید کار بسیار سخت و دشواری است، ولی کتاب این مشکل را حل کرده به طوری که شما می توانید تعدادی از این افراد را در خانه خود مهمان کنید. مثلا یکی از مهمان هایتان می تواند سعدی شیرین سخن باشد و در کنار آن حافظ، ویکتورهوگو، تولستوی و هر انسان بزرگ دیگری. فقط کافیست ساعاتی از اوقات خود را به خواندن آن کتاب خاص اختصاص بدهید. این امتیاز بسیار بزرگی است که تنها از طریق کتاب خواندن حاصل می شود.
 
یوسف زاده ادامه داد: این‌ها مهمانان بی‌آزاری هستند که باید قدرشان را بدانیم. بدون آنکه نیاز به پذیرایی داشته باشند ما را از علم خود بهره مند می سازند.
 
این نویسنده در پاسخ به این سوال که اگر قرار باشد از میان کتاب هایی که خوانده اید دو کتاب را به مخاطب جوان معرفی کنید، آن دو کتاب چه خواهد بود؛ ابراز داشت: سوال بسیار سختی است اما در پاسخ به آن باید بگویم که ترجیح می دهم یکی از آن دو؛ کتاب «آن بیست و سه نفر» باشد، چون خود آن را نوشته ام. البته اینکه شوخی است اما فکر می کنم الگوپذیری از این کتاب برای نسل جوان و نوجوان، به دلیل سن و سال کم قهرمانان قصه بسیار آسان تر است.
 
 وی افزود: من همیشه گفته ام که اگر نویسندگان جدید را فاکتور بگیریم، بر هر کسی لازم و واجب است برای یک بار هم که شده کتاب «بینوایان» را بخواند. من خود این کتاب را 3 بار در زمان اسارت خوانده ام و می توانم بگویم که ساعات زیبایی را با این کتاب تجربه کردم. هنوز هم این کتاب را دارم و گاهی قسمت هایی از آن را مرور می کنم.
 
 یوسف زاده خاطرنشان کرد: برای آن هایی که در حیطه ادبیات دفاع مقدس می نویسند نیز کتاب «جنگ و صلح» تولستوی را پیشنهاد می‌دهم. البته اگر موفق شوند که این کتاب را به طور کامل بخوانند، زیرا خواندن آن همت بلندی را می طلبد.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار