یاسوج؛

نجات 8 مصدوم گازگرفتگی در استان

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هشت نفر از اعضای یک خانواده که دچار گازگرفتگی شده بودند با تلاش امداد گران نجات یافتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جلال پوران فر گفت: این خانواده شب گذشته در روستای سرتنگ از توابع شهرستان دنا دچار مسمومیت با منواکسید کربن شده بودند.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش تلفنی با مرکز اورژانس 115 دنا مبنی بر سر گیجه، کاهش سطح هوشیاری و حالت تهوع اعضای یک خانواده هشت نفره بلافاصله پرسنل پایگاه اورژانس 115 به محل مورد نظر اعزام شدند.

پوران فر بیان کرد: امدادگران متوجه نشتی گاز شدند که بلافاصله شروع به تخلیه افراد از واحد مسکونی و بردن به هوای آزاد و درون آمبولانس کرده، که به علت تعداد زیاد مصدومان در خواست آمبولانس کمکی کردند.

وی گفت: 6 نفر از مصدومان این حادثه از سوی فوریت‌های پزشکی و 2 نفر با همکاری امدادگران هلال احمر به بیمارستان‌های شهید بهشتی و امام سجاد منتقل شدند.

پوران فر گفت: حال مصدومان این حادثه رضایت بخش است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین اقدام برای نجات افرادی که دچار انواع گاز گرفتگی شده‌اند، رساندن هوای تازه به آنان است.

پوران فر ابراز کرد: در چنین مواقعی بلافاصله با قرار دادن دستمال مرطوبی جلوی دهان و بینی خود و افراد مصدوم اقدام به شناسایی و قطع منبع نشت گاز کرده و سپس به مرکز فوریت‌های پزشکی برای امدادرسانی تماس بگیرید.

وی تاکید کرد: هیچ نوع خوراکی یا نوشیدنی به مصدومان دچار گاز گرفتگی داده نشود.

پوران فر با اشاره به آسیب‌پذیرتر بودن زنان باردار، کودکان و سالمندان از شهروندان خواست در صورت بروز چنین حوادثی این افراد در اولویت کمک رسانی باشند.

استان 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.