اسکای نیوز گزارش داد:

ساختار خاص محله‌های غرب موصل عملیات در آن را سخت می‌کند

جنگ در شرق موصل به تدریج به پایان خود نزدیک می‌شود و اکنون نگاه نیروهای عراقی به محله‌های غرب موصل است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، عملیات برای نیروهای عراقی در محله‌های غرب موصل به دلیل داشتن خیابان‌های باریک و پر ازدحام به مراتب بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر از عملیات در شرق این شهر است. 

درحالی که نیروهای عراقی هر روز مناطق بیشتری را در مقر اصلی داعش از چنگ این گروه تروریستی بیرون می‌آورند اما بازپس‌گیری شرق موصل به معنای نهایی شدن جنگ نیست. 

غرب موصل دارای پیچیدگی‌های میدانی است که در واقع کاملا وضعیتش با شرق موصل تفاوت دارد. در بخش غربی حدود 900 هزار غیرنظامی ساکن هستند که نگرانی‌هایی درباره احتمال استفاده داعش از آن‌ها به عنوان سپر انسانی بسیار زیاد است. 

مسئله بدتر این است که اردوگاه‌ها در این استان برای استقبال از تمامی آوارگانی که احتمالا تعدادشان بسیار زیاد باشد، کافی نیست. 

شوان محمد طه، عضو پارلمان عراق گفت: جنگ در بخش غربی آسان نخواهد بود و احتمالا برای حفاظت از جان غیرنظامیان و دادن اولویت به آن‌ها به تأخیر بیافتد. 

وی افزود: دولت عراق مایل است ساکنان آواره موصل هرچه سریع‌تر به خانه‌هایشان بازگردند. 

موقعیت جغرافیایی این بخش از موصل به نیروهای عراقی اجازه نمی‌دهد جنگ را سریع نهایی کنند. غرب موصل به ویژه بخش‌های قدیمی آن دارای کوچه‌های تنگ و باریکی است که عبور از آن با خودروهای زرهی سخت است. 

با نابودی پل‌های موصل به دست داعش نیروهای عراقی نمی‌توانند از رود دجله بگذرند و باید عملیات را از جنوب یا محورهای دیگر آغاز کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار