شهرکرد؛

برخورد با 639 متخلف زیست محیطی

در 9 ماهه اول امسال، 639 متخلف زیست محیطی در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در این باره گفت: طی این مدت 477 پرونده تخلف زیست محیطی نیز در استان تشکیل شد.

شهرام احمدی، بیشترین تخلفات این مدت در مناطق حفاظت شده چهارمحال و بختیاری را زنده گیری، شکار و صید غیر مجاز، نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیر زنده، تخریب و آلودگی محیط زیست، تعلیف غیر مجاز، زمین خواری و آتش سوزی در اراضی ملی و محیط زیست بیان کرد.

وی افزود: در 9 ماهه اول امسال ضمن کشف و برخورد با متخلفان 43 مورد تخلف شکار غیر مجاز در چهارمحال و بختیاری، 90 قبضه اسلحه غیر مجاز شامل 3 قبضه اسلحه جنگی، 46 قبضه اسلجه غیر مجاز و 17 قبضه اسلحه قاچاق هم از متخلفان کشف و ضبط شد.

احمدی، جلوگیری از تخلفات شکار و صید غیر مجاز و همچنین تصرف اراضی را مهمترین فعالیت های زیست محیطی در این مدت بیان و اضافه کرد: در این مدت همچنین از 67 مورد تخلف آلودگی محیط زیست و 93 مورد تخریب محیط زیست پیشگیری و 18 هزار و 596 رأس دام مازاد از عرصه های تحت حفاظت محیط زیست خارج گردید.

وی از تشکیل 22 پرونده زمین خواری در استان و برخورد قاطع با متخلفان طی این مدت هم خبر داد و گفت: در این مدت 35 پرونده صید غیر مجاز، 29 مورد شکار غیر مجاز پرندگان از جمله کبک و زر پر و 9 مورد شکار پستانداران به مراجع قضایی معرفی شد.

احمدی همچنین از شناسایی و برخورد با 2 مرکز نگهداری و فروش پرندگان زنده در این مدت در چهارمحال و بختیاری خبر داد.

وی افزود: در این مدت 30 مورد بازگرداندن پرندگان و حیوانات به طبیعت نیز در استان صورت گرفت که شامل آزاد سازی 40 مورد سهره طلایی، 30 قطعه کبک دری، 5 قطعه دلیجه، 5 بهله عقاب، یک بهله سار گپه، یک قطعه کشیم، سه بهله دلیجه، 2 قطعه بوتیمار، 4 قطعه حواصیل، یک قطعه یلمه و یک قلاده روباه بود.

مجموعه پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، منطقه حفاظت شده جنگلی هلن، منطقه حفاظت شده سبزكوه، منطقه حفاظت شده شیدا، منطقه حفاظت شده قیصری و اثر طبيعی ملی لاله واژگون به مساحت 155 هزار و 844 هکتار و 2 منطقه شکار ممنوع به مساحت 51 هزار و 724 هکتار از جمله مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.