لرستان؛

آموزش عملی نماز به 102 هزار دانش‌آموز لرستانی

سرپرست اداره‌ کل آموزش و پرورش لرستان از شرکت 102 هزار دانش‌آموز لرستانی در طرح آموزش عملی نماز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ دریکوند گفت: 15هزار و 736 دانش آموز هم در جشن تکلیف شرکت کرده‌اند.

وی به شرکت 12 هزار دانش‌آموز لرستانی در طرح پیوند بین مسجد و مدرسه اشاره کرد و افزود: 56 هزار دانش‌آموز دوره متوسطه لرستان هم در طرح مرجع‌شناسی و تقلید آموزش‌های تخصصی را کسب کرده‌اند.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه به برگزاری مسابقات قرآن، احکام، اذان و انشای نماز اشاره کرد وگفت: 87 هزار دانش‌آموز لرستانی هم در مراحل مختلف این مسابقات شرکت کرده‌اند .

وی تربیت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش برشمرد و افزود: 36 هزار دانش‌آموز در این طرح مشارکت داشته‌اند .

دریکوند به حضور 761 امام جماعت روحانی در مدارس استان اشاره کرد و گفت: یک‌هزار و 450 نمازخانه مستقل هم در مدارس لرستان وجود دارد .

وی اجرای طرح گفتمان‌های مذهبی و پاسخ به شبهات دینی دانش‌آموزان را از دیگر برنامه‌های تربیتی و دینی در مدارس برشمرد و گفت: آموزش و پرورش تربیت را نیمی از کار خود و محور برنامه تعلیم و تربیت می‌داند و از تمام ظرفیت‌ها برای تقویت برنامه‌های تربیتی و مذهبی استفاده می‌کند.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان در دیدارتعدادی از طلاب علوم دینی کار تبلیغ دینی را کاری ارزشمند و معامله با خداوند برشمرد و افزود: حضور مبلغان دینی در مدارس باید به تربیت دینی و اعتلای علمی و تربیتی دانش‌آموزان منجر شود.

دریکوند دانش و تربیت را با هم و در کنار هم ارزشمند خواند و گفت: اگر تربیت و اخلاق نباشد، علم و دانش در خدمت مردم و جامعه قرار نخواهد گرفت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار