یاسوج؛

برگزاری مناقصه طرح ملی گازرسانی به چاروسا و دیشموک

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت:مناقصه طرح ملی گازرسانی به بخش های چاروسا، دیشموک و منطقه دشمن زیاری برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی برگزاری مناقصه طرح ملی گازرسانی به چاروسا و دیشموک در بازدید از طرح ملی گازرسانی به دیشموک و قلعه رئیسی گفت:از مرحله دوم این طرح 8 کیلومتری تاکنون 6 کیلومتر آن لوله گذاری شده و فاز اول آن به طول 6 کیلومتر از سه راهی طولیان از هفته آینده آغاز می شود.

عدل هاشمی پور با اینکه این طرح مهم باید از حالت مناقصه های کوچک 5 کیلومتری خارج شود، افزود: بعد از گفت و گو با وزیر نفت و مدیر عامل شرکت گاز از سوی هیئت مدیره شرکت ملی گاز ایران تصویب شد که تمامی طرح به صورت یکجا به مناقصه گذاشته شود. 

هاشمی پور با بیان اینکه کل طرح گازرسانی به دیشموک به همراه شبکه های آن 360 کیلومتر طول دارد، گفت: خط اصلی انتقال 80 تا 90 کیلومتر طول دارد که تا الان 14 کیلومتر آن اجرا شده و مابقی در یک مناقصه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه شرکت های بزرگ رتبه یک برای این طرح اعلام آمادگی کرده اند، گفت: به زودی پیمانکار رتبه یک که توان فنی و تجهیزاتی داشته باشد مشخص و شروع بکار خواهد کرد وپیمانکاران بومی نیز که توان فنی و اجرایی داشته باشند توسط پیمانکار اصلی به کار گرفته می شوند. 

هاشمی پور با بیان اینکه امیدوارم به زودی شاهد عملیات کلنگ زنی کل این پروژه در یک مناقصه باشیم افزود:با این کار به صورت همزمان عملیات اجرایی این طرح گازرسانی از دیشموک به قلعه رئیسی، از چاروسا به جاورده و دهستان ها مانند المور، الگن، گراب، فارتق و اسفندان آغاز می شود.

هاشمی پور با بیان اینکه شبکه های داخلی روستاها پلی اتیلن است و تامین آنها جای نگرانی ندارد، گفت: لوله های خط اصلی آماده است و 48 میلیارد تومان برای کل این طرح پیش بینی شده که مجوز آن را نیز از وزیرنفت گرفته شده است.

وی با بیان اینکه شرکت ملی گاز استان زمان اجرای این طرح را دو سال پیش بینی کرده است ادامه داد: به این زمان قانع نیستم و باید ظرف مدت 18 ماه این طرح جمع شود چون سایز لوله ها پایین و با وجود تامین منابع مالی و اینکه پیمانکار رتبه یک مجری باشد و آن هم بتواند چندین پیمانکار تعریف کند جای نگرانی وجود ندارد.

نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده با بیان اینکه مشکل اصلی این طرح که بحث تامین منابع مالی بود برطرف شده و جای نگرانی وجود ندارد، گفت: در این طرح گاز را به صورت فاز به فاز می رسانیم یعنی وقتی خط لوله به سمت منطقه دشمن زیاری می رود همزمان شبکه داخل روستاها شروع و به محض اجرای خط، گاز آن منطقه وصل می شود. 

وی با بیان اینکه 50 کیلومتر لوله این طرح تامین شده و الان هیچ دغدغه ای نداریم، بیان کرد: تامین لوله برای 40 کیلومتر مابقی در خود قرارداد آمده و پیمانکار باید متریال و تجهیزات مورد نیاز را خریداری کند که خوشبختانه بروکراسی های اداری را هم حذف کردیم.



انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.