اصفهان؛

اجرای برجام زمینه افزایش ارتباط ایران و لهستان را فراهم می کند

دستیار سیاست خارجی نخست وزیر لهستان گفت:همه ما به ایجاد صلح در آینده در جهان اعتقاد و امید داریم و دیدار بین مسئولان و مردم کشورها منجر به صلح خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آناماریا آندرس (Anna Maria Anders) hlv,c در دیدار با استاندار اصفهان با اشاره به برخی زمینه های مشترک بین دو کشور از جمله مبارزه با تروریسم و مواد مخدر، گفت: مقامات لهستان به گسترش ارتباط با ایران بسیار امیدوار هستند.
آندرس با اشاره به دیدارهای خود با مقامات ایران در تهران از جمله با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: فرهنگ یکی از بهترین راه های نزدیکی بین کشورهاست و فرصت های زیادی را در این زمینه فراهم می کند.
وی با اظهار امیدواری از اینکه نخبگان لهستان و ایران از این دو کشور بازدید داشته باشند، اظهار کرد: ما از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران دعوت کردیم به کشورمان سفر کند زیرا زمینه های همکاری فرهنگی بسیاری از جمله در تئاتر داریم.
وی به دیدار خود با معاون وزیر امور خارجه نیز اشاره و تصریح کرد: همه ما به ایجاد صلح در آینده در جهان اعتقاد و امید داریم و دیدار بین مسئولان و مردم کشورها منجر به صلح خواهد شد.
آندرس همچنین به ملاقات خود با معاون رئیس جمهوری نیز اشاره و اضافه کرد: از ایشان نیز به عنوان یک زن فعال در امور سیاست برای سفر به لهستان دعوت کردم.
همچنین دستیار سیاست خارجی نخست وزیر لهستان با اظهار تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آیت الله هاشمی کارهای بسیاری برای ایران انجام داد و فوت ناگهانی وی برای مردم این کشور سخت بود.
آندرس با اشاره به پناهندگان لهستانی که در زمان جنگ جهانی دوم به ایران آمدند، خاطرنشان کرد: پدر من که از فرماندهان جنگ بود به انگلیس تبعید و مادرم به ایران آمد و همواره از مهربانی و نوع دوستی ایرانیان سخن می گوید.
وی با اشاره به شهر اصفهان نیز گفت: از مناظر و بناهای دیدنی این شهر لذت بردم و نقاط قابل توجهی بویژه درباره مساجد آن فرا گرفتم.
وی خاطرنشان کرد: گروهی از تلویزیون لهستان ما را در این سفر همراهی می کنند و گزارش مبسوطی از ایران و اصفهان بمنظور پخش برای مردم لهستان تهیه خواهند کرد.
استاندار اصفهان نیز در این دیدار با معرفی شهر و استان اصفهان و ظرفیت های آن گفت: این استان با قدمت هفت هزار ساله به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی مطرح است.
رسول زرگرپور افزود: میراث فرهنگی، تمدن بشری و همچنین صنعت و کشاورزی در این استان جایگاه خاصی دارد.
وی با تاکید بر اینکه، فرهنگ می تواند باعث نزدیکی دو کشور شود، اظهار کرد: در سفر اخیر رئیس مجلس لهستان به اصفهان به وی پیشنهاد کردم که استان اصفهان می تواند با یکی از استان های لهستان، ارتباط نزدیک تری داشته باشد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه مراوده فرهنگی می تواند نقطه شروع این ارتباط باشد، اضافه کرد: می توان هفته فرهنگی اصفهان و لهستان را در شهرهای دو کشور برگزار و اصفهان خواهرخوانده یکی از شهرهای لهستان شود.
وی با اشاره به خواهرخواندگی اصفهان با 14 شهر تاریخی در دنیا، گفت: روابط فرهنگی خوبی بین اصفهان و این شهرها برقرار است.
زرگرپور گردشگری را یکی از فرصت های برقراری ارتباط با لهستان خواند و افزود: ما از 86 کشور دنیا گردشگر داریم که اروپاییان در میان آنها جایگاه ویژه ای دارند.
وی از آمادگی اصفهان برای میزبانی از تورهای گردشگری لهستان و همچنین سرمایه گذاران خبر داد و گفت: مردم ایران بویژه اصفهان خاطره های خوبی از مردم لهستان در ذهن دارند که می توان آنها را زنده کرد.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: کشورمان در جنگ جهانی دوم میزبان حدود 120هزار پناهنده لهستانی بود و آرامگاهی از برخی متوفیان لهستانی در شهر اصفهان وجود دارد.
آناماریا آندرس که به همراه هیاتی از مقامات لهستانی از روز یکشنبه گذشته به ایران سفر کرده است شامگاه دوشنبه وارد اصفهان شد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.